SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„SE” i „Fakt” zyskują w sieci, „Rzeczpospolita” w dół

Wśród serwisów internetowych gazet ogólnopolskich najwięcej użytkowników i odsłon mają strony „Super Expressu”, „Faktu” i „Gazety Wyborczej”, a najdłużej internautów przyciągają witryny „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.

Z danych badania Megapanel PBI/Gemius przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w grudniu ub.r. serwisy 11 gazet ogólnopolskich miały (przy uwzględnieniu współodwiedzalności) 6,23 mln użytkowników, o 375 tys. więcej niż rok wcześniej. 10 witryn objętych audytem site-centric zanotowało łącznie 193,2 mln odsłon (wzrost o 11,2 mln w skali roku), a internauci spędzili na nich w sumie 2, 97 mln godzin (209 tys. więcej niż w grudniu ub.r.). Analiza nie obejmuje strony „Gazety Polskiej Codziennie” (gpcodziennie.pl), ponieważ nie jest ona badana w Megapanelu.

Najpopularniejszymi serwisami gazetowymi były w grudniu ub.r. witryny tabloidów „Super Express” (Murator) i „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Pierwszy miał zdecydowanie najwięcej użytkowników (2,61 mln), a drugi - odsłon (64 mln). Obie strony pozostają na czele tego segmentu od dłuższego czasu - tak samo było wiosną ub.r., kiedy poprzedni raz analizowaliśmy popularność serwisów dzienników (zobacz szczegóły).

Witryna „Gazety Wyborczej” (Agora) miała w grudniu 730 tys. użytkowników mniej niż serwis „Super Expressu” i 330 tys. mniej niż „Faktu”, ale internauci korzystali z niej trzy razy dłużej niż ze strony „SE” i o jedną czwartą dłużej niż ze strony „Faktu”.

Wśród dwóch serwisów związanych z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) popularniejszy jest dziennik.pl, który w grudniu zanotował 107 tys. real users i ponad dwa razy więcej odsłon niż gazetaprawna.pl.

Z kolei pod względem czasu, którzy średnio spędzili na nich internauci, zdecydowanie najlepiej wypadły serwisy dzienników ekonomicznych „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkiet” (Presspublica). Z każdego z nich przeciętny użytkownik korzystał przez 78 minut, czyli ponad trzy razy dłużej niż w przypadku stron „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Serwisy gazet ogólnopolskich w grudniu 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwis real users odsłony odsłony mobilne czas na RU [godz:min:s] zasięg
se.pl 2 613 711 29 184 561 1 877 869 00:07:28 13,51%
fakt.pl 2 210 760 59 915 060 4 184 822 00:18:00 11,43%
wyborcza.pl 1 881 201 31 584 059 2 398 496 00:23:10 9,72%
dziennik.pl 996 975 17 820 030 754 345 00:14:20 5,15%
rp.pl 949 064 13 449 720 637 118 00:13:34 4,90%
gazetaprawna.pl 889 460 7 731 781 310 840 00:09:08 4,60%
przegladsportowy.pl 330 814 8 035 643 733 796 00:23:29 1,71%
polskatimes.pl 311 901 2 207 251 108 493 00:04:57 1,61%
pb.pl 294 576 6 373 377 430 455 01:18:34 1,52%
naszdziennik.pl 129 015 - - - 0,67%
parkiet.com 98 734 5 264 869 229 738 01:18:25 0,51%


W ciągu 2012 roku najbardziej wzrósł zasięg serwisów Super Expressu” i „Faktu”. Pierwszy zyskał 465 tys. real users i 3,4 mln odsłon, a drugi - 585 tys. real users i 7,7 mln odsłon. Przy czym na stronie „SE” przeciętny użytkownik przebywał krócej niż przed rokiem o półtorej minuty, a na stronie „Faktu” - o prawie 3 minuty.

Wyborcza.pl i Dziennik.pl zanotowały podobne wyniki jak w grudniu 2011 roku. Natomiast serwis „Rzeczpospolitej” stracił 140 tys. real users i 6,8 mln odsłon, a użytkownik korzystał z niego średnio przez 6,5 minuty krócej. Gazetaprawna.pl miała 140 tys. real users mniej niż rok wcześniej, witryna „Przeglądu Sportowego” - 85 tys. real users i 2,5 mln odsłon więcej.

>>> Spada czytelnictwo dzienników, „Fakt” wyprzedził „Wyborczą”

Witryna „Pulsu Biznesu” straciła w skali roku 17 tys. real users, ale zyskała 970 tys. odsłon, a strona „Parkietu” straciła 30 tys. real users, ale zyskała 80 tys. odsłon. Z pierwszej użytkownik korzystał średnio przez 48 minut dłużej niż rok wcześniej (wzrost o 145 proc.), a z drugiej - 8 minut dłużej.

Serwisy gazet ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis grudzień 2012 grudzień 2011
real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s] real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s]
se.pl 2 613 711 31 062 430 00:07:28 2 147 915 27 646 717 00:09:04
fakt.pl 2 210 760 64 099 882 00:18:00 1 624 037 56 421 009 00:20:53
wyborcza.pl 1 881 201 33 982 555 00:23:10 1 824 154 31 645 993 00:22:27
dziennik.pl 996 975 18 574 375 00:14:20 998 570 17 871 354 00:14:11
rp.pl 949 064 14 086 838 00:13:34 1 088 876 20 878 539 00:20:06
gazetaprawna.pl 889 460 8 042 621 00:09:08 1 046 465 7 877 078 00:08:24
przegladsportowy.pl 330 814 8 769 439 00:23:29 243 223 6 294 236 00:24:16
polskatimes.pl 311 901 2 315 744 00:04:57 328 900 2 174 561 00:05:36
pb.pl 294 576 6 803 832 01:18:34 311 265 5 836 297 00:31:41
naszdziennik.pl 129 015 - - 110 650 - -
parkiet.com 98 734 5 494 607 01:18:25 127 957 5 413 376 01:10:11

 



 

Dołącz do dyskusji: „SE” i „Fakt” zyskują w sieci, „Rzeczpospolita” w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abc
Błąd w artykule. Parkiet straci realnych użytkowników rdr., ale wynik odsłon poprawił o 80 tys. a nie pogorszył. Zyskał też PB, choć tekst mówi inaczej.
0 0
odpowiedź
User
maksymilian
Nieustające pasmo sukcesów Grzegorza Hajdarowicza. Gratuluję. Najważniejsze, to znać się na wszystkim i otaczać mądrymi doradcami.
0 0
odpowiedź
User
Vacek
O to, to... Idzie Grześ przez wieś niesie worek zioła, worek się rozerwał, cała wieś wesoła :) A taki akuratny był... I doradców sobie dobrał, że ho,ho, same tęgie główki ;)
0 0
odpowiedź