SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Santander Bank Polska, Grupa Maspex oraz Mowi Poland wyróżnione przez BR TVP

Biuro Reklamy TVP po raz ósmy wyróżniło najlepsze kreacje reklamowe, tym razem za 2022 rok. Tym razem laureatami zostali Santander Bank Polska, Grupa Maspex oraz Mowi Poland, a wyróżnienia otrzymali: Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna oraz firma Żywiec. Sprzedaż i dystrybucja.

Kadr ze spotu „Tymbark. Po prostu. Nic dodać”; fot. screen/YouTube Kadr ze spotu „Tymbark. Po prostu. Nic dodać”; fot. screen/YouTube

Wyróżnione zostały spoty reklamowe, które zdaniem Biura Reklamy TVP „tworzą najwyższe standardy w zakresie komunikacji językowej w przekazach handlowych, a także odgrywają istotną rolę społeczną i kulturalną”. Kreacje oceniano w trzech kategoriach: ,,Odpowiedzialność społeczna”, ,,Kreatywność językowa” i ,,Reklamowy tekst roku”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Santander Bank Polska otrzymał tytuł zwycięzcy za kampanię „Moc aplikacji. Obsługa bez barier” w kategorii „Odpowiedzialność społeczna” . W spocie reklamowym Marcin Dorociński, posługując się Polskim Językiem Migowym, przekazuje informację o wprowadzeniu aplikacji bankowej dla osób niesłyszących i słabo słyszących.

W kategorii „Kreatywność językowa” nagrodzona została firma Maspex, z marką Tymbark, za kampanię „Tymbark. Po prostu. Nic dodać”, gdzie - jak informuje BR TVP - „żartobliwe żonglowanie rodzimymi idiomami i powiedzeniami świadczy o dużym wyczuciu humorystycznego pulsu polszczyzny, wysokim poziomie sprawności i kreatywności językowej. Nie bez znaczenia jest też spójność stylistyczna całej kampanii, prowadzonej już od kilku lat”.

Tytuł zwycięzcy w kategorii „Reklamowy tekst roku” przypadł firmie Mowi Poland za reklamę „Prawo Jante. Salmon is Good - Mowi is Goodness”. - Przekaz ten pokazuje, jak świadomie stworzony i celnie wykorzystany błąd stylistyczny i logiczny ma potencjał - w podstawowym brzmieniu lub jako schemat konstrukcji - wejścia na stałe do języka powszechnego (analogicznie do „oczywistej oczywistości”) i zadomowienia się w nim jako unikatowy zwrot idiomatyczny, wypowiadany z przymrużeniem oka. Nie sposób też nie docenić kreatywnej gry słów w angielskim haśle: „Salmon is good - Mowi is goodness”, a także pomysłu zestawienia żartobliwie przedstawionego stereotypowego wizerunku skandynawskiej kultury opartej na unifikującym „prawie Jante”, gdzie nic nie jest wyjątkowe, z jednym wyjątkiem: łososia Mowi - opisuje spot Biuro Reklamy TVP.

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna oraz Żywiec. Sprzedaż i dystrybucja z wyróżnieniami

W tym roku jury zdecydowało się przyznać także dwa wyróżnienia w kategorii „Kreatywność językowa”. Miano wyróżnionych zyskały: Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna za reklamę „Świat jak z baśni” oraz Żywiec. Sprzedaż i dystrybucja za kampanię „Drugie Ż”.

- Cenimy spoty reklamowe, które swój przekaz wyrażają kreatywnie i starannie językowo, a przy tym ich treść jest atrakcyjna dla widza, dlatego z wielką satysfakcją wyróżniliśmy reklamodawców, których kreacje reklamowe kreują najwyższe standardy w zakresie komunikacji marketingowej. A tymczasem serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wyróżnionym - komentuje Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.

Zwycięskie spoty emitowane były w 2022 roku na antenach Telewizji Polskiej.

Dołącz do dyskusji: Santander Bank Polska, Grupa Maspex oraz Mowi Poland wyróżnione przez BR TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl