Samsung sprzedaje najwięcej płaskich telewizorów za oceanem
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku w Ameryce Północnej sprzedano łącznie około 7,9 miliona telewizorów LCD i plazmowych.
Całkowita sprzedaż płaskich telewizorów za oceanem wzrosła w I kwartale o 20 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale była jednocześnie o 22 procent mniejsza wobec IV kwartału - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.
Liderem sprzedaży w okresie styczeń - marzec była firma Samsung, która zanotowała 18,2 procenta udziału w całym rynku, wyprzedzając Vizio (17,9 proc.), Sony (13,2 proc.), LG Electronics (8,1 proc.) oraz Funai (7,8 proc.).
W przypadku telewizorów LCD sprzedaż zwiększyła się wobec zeszłego roku o 23 procent, do 7,2 miliona odbiorników. Liderem tego segmentu była firma Vizio z 18,9 procenta udziału w rynku, wyprzedzając kolejno Samsunga (17,4 proc.), Sony (14,5 proc.), Funai (8,5 proc.) oraz Sharpa (7,9 procenta). Vizio powróciło tutaj na pozycję lidera po raz pierwszy od II kwartału 2007 roku.
Tymczasem na rynku telewizorów plazmowych odnotowano 5-procentowy spadek sprzedaży w ujęciu rocznym, do 672 tysięcy odbiorników. Największą ich liczbę sprzedał Panasonic, który miał 38,7 procenta udziału w rynku i wyprzedził kolejno Samsunga (27,0 proc.), LG Electronics (11,9 proc.), Vizio (7,2 proc.) oraz Sanyo (7,1 proc.).
źródło: DisplaySearch
Dołącz do dyskusji: Samsung sprzedaje najwięcej płaskich telewizorów za oceanem