Rzetelne oceny w internecie
Zdecydowana większość internautów umieszcza w sieci rzetelne opinie na temat produktów.
Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Keller Fay Group na zlecenie firmy Bazaarvoice, o którym informuje serwis Marketing Charts.
90 procent respondentów pisze opinie na temat produktów, aby pomóc innym użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji przy zakupie, a 86 procent robi to, aby podzielić się z innymi ludźmi swoim doświadczeniem. 79 procent badanych twierdzi, że sami opierają się na opiniach innych internautów, więc zamieszczanie własnych komentarzy jest dla nich formą odwdzięczenia się. Również 79 procent chce w ten sposób wynagrodzić firmę, której produkt kupiło. Z kolei 74 procent respondentów pisze w sieci opinie na temat produktów, aby pomóc firmom w usprawnieniu ich oferty, a 70 procent, aby pomóc sprzedawcom w podejmowaniu lepszych decyzji odnośnie produktów jakie sprzedają. Kolejne 62 procent uważa, że jest to najlepszy sposób, aby firmy słuchały co oni sami mają do powiedzenia. 41 procent chce w ten sposób sprostować niesprawiedliwe ich zdaniem opinie innych internautów, a 23 procent robi to po prostu dla zabawy.
51 procent badanych umieszcza w sieci przeważnie pozytywne, a 36 procent tylko pozytywne opinie. Do pisania w większości negatywnych lub wyłącznie negatywnych komentarzy przyznało się tylko po 1 procencie respondentów. 11 procent stwierdziło, że umieszcza w sieci tyle samo pozytywnych co negatywnych opinii.
Z badania wynika również, że 85 procent internetowych recenzentów kupuje produkty przez internet, 77 procent wysyła ponad 10 wiadomości e-mail dziennie, a 25 procent korzysta z serwisów społecznościowych.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Rzetelne oceny w internecie