„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” sprzedają najwięcej e-wydań w 2016 roku
Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 063 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 14,43 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 455 egz., o 13,84 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,54 proc. do 2 933 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 16,60 proc. i wyniósł 309 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 13,44 proc. do 1 939 egz., osiągnęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). W zestawieniu spadła ona z miejsca czwartego na piąte.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 10,94 proc. i wyniósł 692 egz.
ZKDP |
I-III kwartał |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Rzeczpospolita |
11 063 |
54 753 |
9 668 |
56 152 |
14,43% |
Dziennik Gazeta Prawna |
10 455 |
43 185 |
9 184 |
44 935 |
13,84% |
Puls Biznesu |
2 933 |
10 133 |
2 753 |
10 580 |
6,54% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 966 |
4 525 |
1 852 |
4 752 |
6,16% |
Gazeta Wyborcza |
1 939 |
143 302 |
2 240 |
158 620 |
-13,44% |
Przegląd Sportowy |
366 |
29 576 |
371 |
31 560 |
-1,35% |
Gazeta Polska Codziennie |
309 |
20 163 |
265 |
18 754 |
16,60% |
Fakt Gazeta Codzienna |
213 |
285 149 |
226 |
309 758 |
-5,75% |
Super Express |
0 |
139 292 |
0 |
145 174 |
- |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 862 egz., po wzroście o 25,84 proc.
Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 533 egz., po wzroście o 15,37 proc.
Podium uzupełnia „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), która awansowała z czwartej lokaty. Jej sprzedaż, po wzroście o 6,37 proc., uplasowała się na poziomie 384 egz.
Oczko niżej (po awansie z 14. lokaty) znalazł się „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 204,31 proc. do 353 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Największy spadek z kolei odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 16. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał o 26,74 proc. i ostatecznie wyniósł 63 egz.
ZKDP |
I-III kwartał |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Echo Dnia |
862 |
16 582 |
685 |
19 372 |
25,84% |
Dziennik Bałtycki |
533 |
20 862 |
462 |
24 368 |
15,37% |
Gazeta Pomorska |
384 |
37 313 |
361 |
41 083 |
6,37% |
Polska Dziennik Łódzki |
353 |
19 940 |
116 |
22 766 |
204,31% |
Głos Wielkopolski |
337 |
26 646 |
300 |
29 947 |
12,33% |
Głos - Dziennik Pomorza |
317 |
19 844 |
447 |
22 561 |
-29,08% |
Polska Dziennik Zachodni |
298 |
34 278 |
188 |
39 401 |
58,51% |
Gazeta Codzienna Nowiny |
280 |
14 572 |
145 |
15 884 |
93,10% |
Polska Gazeta Wrocławska |
228 |
14 310 |
195 |
16 365 |
16,92% |
Gazeta Lubuska |
221 |
18 092 |
277 |
20 225 |
-20,22% |
Gazeta Krakowska |
209 |
14 852 |
215 |
16 710 |
-2,79% |
Express Bydgoski |
171 |
10 181 |
125 |
11 018 |
36,80% |
Dziennik Polski |
169 |
16 740 |
188 |
18 903 |
-10,11% |
Nowości - Dziennik Toruński |
158 |
11 481 |
104 |
12 666 |
51,92% |
Nowa Trybuna Opolska |
151 |
12 232 |
158 |
14 394 |
-4,43% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
107 |
12 367 |
61 |
14 581 |
75,41% |
Kurier Poranny |
91 |
4 799 |
51 |
5 315 |
78,43% |
Polska Kurier Lubelski |
84 |
3 732 |
80 |
4 281 |
5,00% |
Polska Metropolia Warszawska |
80 |
3 045 |
82 |
3 805 |
-2,44% |
Gazeta Współczesna |
63 |
5 485 |
86 |
6 329 |
-26,74% |
Kurier Szczeciński |
58 |
9 783 |
57 |
11 134 |
1,75% |
Express Ilustrowany |
48 |
24 295 |
46 |
28 312 |
4,35% |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” sprzedają najwięcej e-wydań w 2016 roku