SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” sprzedają najwięcej e-wydań w 2016 roku

Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 063 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 14,43 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 455 egz., o 13,84 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,54 proc. do 2 933 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 16,60 proc. i wyniósł 309 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 13,44 proc. do 1 939 egz., osiągnęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). W zestawieniu spadła ona z miejsca czwartego na piąte.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 10,94 proc. i wyniósł 692 egz.

ZKDP

I-III kwartał

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Rzeczpospolita

11 063

54 753

9 668

56 152

14,43%

Dziennik Gazeta Prawna

10 455

43 185

9 184

44 935

13,84%

Puls Biznesu

2 933

10 133

2 753

10 580

6,54%

Parkiet Gazeta Giełdy

1 966

4 525

1 852

4 752

6,16%

Gazeta Wyborcza

1 939

143 302

2 240

158 620

-13,44%

Przegląd Sportowy

366

29 576

371

31 560

-1,35%

Gazeta Polska Codziennie

309

20 163

265

18 754

16,60%

Fakt Gazeta Codzienna

213

285 149

226

309 758

-5,75%

Super Express

0

139 292

0

145 174

-

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 862 egz., po wzroście o 25,84 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 533 egz., po wzroście o 15,37 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), która awansowała z czwartej lokaty. Jej sprzedaż, po wzroście o 6,37 proc., uplasowała się na poziomie 384 egz.

Oczko niżej (po awansie z 14. lokaty) znalazł się „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 204,31 proc. do 353 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Największy spadek z kolei odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 16. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał o 26,74 proc. i ostatecznie wyniósł 63 egz.

ZKDP

I-III kwartał

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Echo Dnia

862

16 582

685

19 372

25,84%

Dziennik Bałtycki

533

20 862

462

24 368

15,37%

Gazeta Pomorska

384

37 313

361

41 083

6,37%

Polska Dziennik Łódzki

353

19 940

116

22 766

204,31%

Głos Wielkopolski

337

26 646

300

29 947

12,33%

Głos - Dziennik Pomorza

317

19 844

447

22 561

-29,08%

Polska Dziennik Zachodni

298

34 278

188

39 401

58,51%

Gazeta Codzienna Nowiny

280

14 572

145

15 884

93,10%

Polska Gazeta Wrocławska

228

14 310

195

16 365

16,92%

Gazeta Lubuska

221

18 092

277

20 225

-20,22%

Gazeta Krakowska

209

14 852

215

16 710

-2,79%

Express Bydgoski

171

10 181

125

11 018

36,80%

Dziennik Polski

169

16 740

188

18 903

-10,11%

Nowości - Dziennik Toruński

158

11 481

104

12 666

51,92%

Nowa Trybuna Opolska

151

12 232

158

14 394

-4,43%

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

107

12 367

61

14 581

75,41%

Kurier Poranny

91

4 799

51

5 315

78,43%

Polska Kurier Lubelski

84

3 732

80

4 281

5,00%

Polska Metropolia Warszawska

80

3 045

82

3 805

-2,44%

Gazeta Współczesna

63

5 485

86

6 329

-26,74%

Kurier Szczeciński

58

9 783

57

11 134

1,75%

Express Ilustrowany

48

24 295

46

28 312

4,35%

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” sprzedają najwięcej e-wydań w 2016 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Brawo GW. Spadki e-wydań dorównują tym analogowym-kioskowym. A tak fani GW i sama Czerska mówili, że spadają papierowe, bo ludzie do internetu przechodzą. Jak widać bardziej nie mogli się mylić, no chyba że w sprawie wygranej Komorowskiego (przejechać na pasach zakonnicę etc.)
0 0
odpowiedź
User
sehn
I w e-sprzedaaży GW pikuje. Ptaszki ćwierkają, że wiosną kolejne redukcje w Agorze, IV kwartał zapowiada się najgorzej w historii pod względem sprzedaży.
0 0
odpowiedź