Rynek tabletów z 5-proc. spadkiem w II kw. Apple przed Samsungiem
W II kwartale 2019 r. na całym świecie sprzedano 32,2 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2019 r. zmalała o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 (33,9 mln).
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym o 6,1 proc., z 11,6 miliona do 12,3 miliona sztuk, zwiększyło swój udział w rynku o 4 pkt. proc., z 34,1 proc. do 38,1 proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów o 3,1 proc., do 4,9 miliona sztuk, ale jednocześnie minimalny wzrost rynkowego udziału - z 14,9 proc. do 15,2 proc.
Trzecie miejsce udało się utrzymać firmie Huawei, która biorąc pod uwagę restrykcje ze strony USA może być zadowolona ze sprzedaży na poziomie 3,3 miliona sztuk (-6,5 proc. r/r) i 10,3 proc. udziału w rynku (-0,2 pkt. proc.).
W TOP 5 wyróżnił się będący na czwartej pozycji Amazon.com, który zanotował wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym aż o 46,3 proc., z 1,6 miliona do 2,4 miliona tabletów, co przełożyło się na 7,4 proc. rynkowego udziału (+2,6 pkt. proc. r/r).
Czołową piątkę zamyka firma Lenovo, która utrzymała poziom sprzedaży i udziału w rynku na mniej więcej tym samym poziomie co przed rokiem.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W II KW. 2019 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
II KW. 2019 SPRZEDAŻ |
II KW. 2019 UDZIAŁ W RYNKU |
II KW. 2018 SPRZEDAŻ |
II KW. 2018 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
12.3 |
38.1% |
11.6 |
34.1% |
6.1% |
2. Samsung |
4.9 |
15.2% |
5.0 |
14.9% |
-3.1% |
3. Huawei |
3.3 |
10.3% |
3.5 |
10.5% |
-6.5% |
4. Amazon.com |
2.4 |
7.4% |
1.6 |
4.8% |
46.3% |
5. Lenovo |
1.9 |
5.8% |
2.0 |
5.9% |
-6.9% |
Pozostałe |
7.5 |
23.3% |
10.1 |
29.9% |
-25.9% |
SUMA |
32.2 |
100.0% |
33.9 |
100.0% |
-5.0% |
Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów z 5-proc. spadkiem w II kw. Apple przed Samsungiem