SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc., Polsat i Aflofarm liderami

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2016 roku były o 3 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma farmaceutyczna Aflofarm.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W maju 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,31 mln spotów reklamowych, o 7,63 proc. więcej, niż w maju 2015 roku.

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,41 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,96 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 371,71 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 13,17 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy jednak zwiększyły się o 6,16 proc. do 296,35 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (116,78 mln zł; spadek o 4,20 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (105,57 mln zł; w dół o 7,15 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 70,16 mln zł i wzrostem o 29,46 proc.

Większość pozostałych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TV6 - było to 49,07 proc. do 33 mln zł.

Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 12,13 proc. do 42,75 proc., odnotował TV Puls.

Wirtualnemedia.pl

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

maj 2015

maj 2016

Czas spotów (gg:mm:ss)

13632:40:25

14358:18:33

 

Wydatki na reklamę (w zł)

2 338 773 555

2 407 913 714

2,96%

Ilość spotów

2 145 094

2 308 855

7,63%

W maju 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 102,11 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 25,66 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (80,56 mln zł; do góry o 58,49 proc.) i Nestle (54,88 mln zł; w dół o 2,54 proc.).

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

maj 2015

maj 2016

Polsat

328 440 715

371 710 885

13,17%

TVN

279 142 135

296 346 275

6,16%

TVP1

121 900 605

116 778 548

-4,20%

TVP2

113 690 467

105 565 836

-7,15%

TV4

54 195 404

70 161 505

29,46%

TVN24

56 256 821

57 536 646

2,27%

AXN

49 631 771

47 845 861

-3,60%

TVN7

40 947 977

46 558 618

13,70%

Stopklatka

39 122 335

42 935 890

9,75%

TV PULS

48 648 750

42 747 128

-12,13%

Discovery

43 017 301

38 644 001

-10,17%

Puls 2

29 653 958

33 877 166

14,24%

TV6

22 135 648

32 997 740

49,07%

TTV

23 956 959

32 832 231

37,05%

National Geographic

33 048 018

31 362 448

-5,10%

Polsat2

26 321 950

29 326 145

11,41%

Investigation Discovery

29 028 861

29 242 173

0,73%

TLC

31 864 740

28 913 502

-9,26%

Polo TV

25 299 195

28 561 850

12,90%

Comedy Central

29 537 585

27 335 517

-7,46%

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc., Polsat i Aflofarm liderami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polo
Chyba jaja! WM podają taki tytuł, że o 8% urósł rynek reklamy TV, a dopiero w treści widać , że chodzi o cennikowy wzrost, który ma się nijak do rzeczywistego wzrostu z uwagi na rabaty??? I w dodatku podaje wzrost o 8%, który jest wzrostem liczby wyemitowanych spotów, a nie wartości rynku?? Wg prezentowanych danych cennikowo rynek urósł tylko o 2,96%. Halo! Panie MK. Takie błędy?...
0 0
odpowiedź