Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc., Polsat i Aflofarm liderami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2016 roku były o 3 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma farmaceutyczna Aflofarm.
W maju 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,31 mln spotów reklamowych, o 7,63 proc. więcej, niż w maju 2015 roku.
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,41 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,96 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 371,71 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 13,17 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy jednak zwiększyły się o 6,16 proc. do 296,35 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (116,78 mln zł; spadek o 4,20 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (105,57 mln zł; w dół o 7,15 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 70,16 mln zł i wzrostem o 29,46 proc.
Większość pozostałych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TV6 - było to 49,07 proc. do 33 mln zł.
Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 12,13 proc. do 42,75 proc., odnotował TV Puls.
Wirtualnemedia.pl |
Wpływy stacji (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
maj 2015 |
maj 2016 |
||
Czas spotów (gg:mm:ss) |
13632:40:25 |
14358:18:33 |
|
Wydatki na reklamę (w zł) |
2 338 773 555 |
2 407 913 714 |
2,96% |
Ilość spotów |
2 145 094 |
2 308 855 |
7,63% |
W maju 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 102,11 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 25,66 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (80,56 mln zł; do góry o 58,49 proc.) i Nestle (54,88 mln zł; w dół o 2,54 proc.).
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
maj 2015 |
maj 2016 |
||
Polsat |
328 440 715 |
371 710 885 |
13,17% |
TVN |
279 142 135 |
296 346 275 |
6,16% |
TVP1 |
121 900 605 |
116 778 548 |
-4,20% |
TVP2 |
113 690 467 |
105 565 836 |
-7,15% |
TV4 |
54 195 404 |
70 161 505 |
29,46% |
TVN24 |
56 256 821 |
57 536 646 |
2,27% |
AXN |
49 631 771 |
47 845 861 |
-3,60% |
TVN7 |
40 947 977 |
46 558 618 |
13,70% |
Stopklatka |
39 122 335 |
42 935 890 |
9,75% |
TV PULS |
48 648 750 |
42 747 128 |
-12,13% |
Discovery |
43 017 301 |
38 644 001 |
-10,17% |
Puls 2 |
29 653 958 |
33 877 166 |
14,24% |
TV6 |
22 135 648 |
32 997 740 |
49,07% |
TTV |
23 956 959 |
32 832 231 |
37,05% |
National Geographic |
33 048 018 |
31 362 448 |
-5,10% |
Polsat2 |
26 321 950 |
29 326 145 |
11,41% |
Investigation Discovery |
29 028 861 |
29 242 173 |
0,73% |
TLC |
31 864 740 |
28 913 502 |
-9,26% |
Polo TV |
25 299 195 |
28 561 850 |
12,90% |
Comedy Central |
29 537 585 |
27 335 517 |
-7,46% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc., Polsat i Aflofarm liderami