SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat zarabia najwięcej z reklamy telewizyjnej, traci TVN. Najwięcej wydaje US Pharmacia

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2019 roku były o 6 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma US Pharmacia.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,67 mln spotów reklamowych, o 1,92 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 16,16 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 16,15 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,04 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 6,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 322,91 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,16 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,73 proc. do 216,57 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (128,47 mln zł; wzrost o 14,60 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (114,66 mln zł; + 2,86 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 42,02 mln zł i wzrostem o 6,16 proc.

13. miejsce zajął kanał TVP ABC, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 18,85 proc. do 24,76 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 72,86 mln zł - w lutym 2019 roku wydała firma Pharmacia. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 14,16 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (64,82 mln zł; do góry o 32,04 proc.) i Aflofarm (61,51 mln zł; - 49,63 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Polsat zarabia najwięcej z reklamy telewizyjnej, traci TVN. Najwięcej wydaje US Pharmacia

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jack
Nic dziwnego, że Polsat jest liderem. Od dawna wiadomo, że jest to kanał z reklamami przerywanymi fragmentami filmów :)
0 0
odpowiedź
User
-
Bardzo dobry krok dla USP, a nadawcy TV i radiowi powinni się na poważnie zastanowić, czy dalej puszczać reklamy Aflofarmu - lepiej niech zawiążą sojusz w celu wprowadzenia zakazu emisji reklam produktów tej firmy
0 0
odpowiedź