SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nielsen: reklama telewizyjna w I kwartale warta 6,44 mld zł

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym kwartale 2019 roku były o 4 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym kwartale polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 8,40 mln spotów reklamowych, o 2,18 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 51,90 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 51,88 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosły łącznie 6,44 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 933,87 mln zł, odnotował w zeszłym kwartale Polsat. Jego przychody były o 3,84 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 2,50 proc. do 657,88 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (382,83 mln zł; wzrost o 13,53 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (348,08 mln zł; + 3,58 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 131,76 mln zł i wzrostem o 4,22 proc.

20. miejsce zajął kanał Zoom TV, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 41,54 proc. do 59,88 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 263,48 mln zł - w pierwszym kwartale 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 16,99 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (199,08 mln zł; do góry o 24,84 proc.) i Pharmacia (195,98 mln zł; - 6,54 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Nielsen: reklama telewizyjna w I kwartale warta 6,44 mld zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bawół
Reklama telewizyjna to trup, firmy kupują czas reklamowy z powodów "pozamerytorycznych." Najwartościowsze grupy niekorzystają z typowej telewizji, jezeli już to unikają bloków reklamowych.
Tylko najlepszy sport. Ambitne filmy i seriale tylko z platform.
0 0
odpowiedź
User
stan
Ciekawe ile mają wpływów ci co reklamują swoje produkty?.. Niektóre z tych reklam są tak głupie i odpychające od skorzystania z ich usług że szok,. Kto normalny jeszcze ogląda te reklamy parabanków i pseudo suplementów diety??????. Kto normalny ogląda jeszce te polszmaty , tvnicy i tvpisy???????? i ich gówniane produkcje . Kto jeszcze ogląda w kółko Harego potera , kevina , kiepskich itd..........Ileż można ? , nie wspominając o ich programach informacyjne rodem z yotube. Pan Eugene Polley powinien dostać Nobla za wynalezienie pilota do telewizora nie tylko emmy. Ciekawe czy twórcy tych żałosnych polskich reklam o tym wiedzą??????( wątpię) Swoją drogą chciałbym poznać kilku orłów którzy stworzyli ostatnią reklamę np. banku milenium i cymbała który ją zatwierdził i po prostu mu pogratulować głupoty.
0 0
odpowiedź