Rośnie udział internetu w światowych wydatkach na reklamę
O 9 proc. mają w bieżącym roku zwiększyć się światowe nakłady na reklamę online.
Taką prognozę przedstawiła należąca do holdingu reklamowego WPP Group agencja GroupM, według której rynek wróci do dwucyfrowego wzrostu już w roku 2010, kiedy nakłady na internetową reklamę mają zwiększyć się o 11 proc.
W całym bieżącym roku globalne wydatki na internetową reklamę mają wynieść 58,17 miliarda dolarów, co da internetowi 13,2 proc. udziału w całym reklamowym rynku. W przyszłym roku wskaźnik ten ma wzrosnąć do 14,6 proc, a wydatki do 64,69 miliarda dolarów.
Do wzrostu udziału internetu w globalnym rynku reklamy w głównej mierze przyczyniają się rosnące w szybkim tempie nakłady na reklamę w wyszukiwarkach oraz spadające wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych.
Dołącz do dyskusji: Rośnie udział internetu w światowych wydatkach na reklamę