Rośnie konsumencki optymizm Polaków
Poziom optymizmu konsumenckiego w naszym kraju wzrósł w ciągu ostatniego miesiąca o 10 pkt - poinformował Ipsos. Polacy o wiele lepiej oceniają obecną i przyszłą sytuację gospodarczą, a nieco mniej wyraźnie zwiększyła się ich skłonność do zakupów.
Poziom optymizmu konsumenckiego Polaków wynosi obecnie 83,3 pkt w 200-punktowej skali, co oznacza wzrost o 10 pkt w porównaniu z kwietniem - wynika z badania instytutu Ipsos. Wskaźnik oceny bieżącej sytuacji gospodarczej w kraju zwiększył się w tym czasie o 12,6 pkt do 66,8 pkt, a wskaźnik oczekiwanych zmian - o 10,6 pkt do 89,9 pkt. Z kolei skłonność do zakupów osiągnęła poziom 94,3 pkt, będąc wyższą o 8 pkt niż w ubiegłym miesiącu. Polacy mniej obawiają się również wzrostu inflacji, który przewiduje tylko 15 proc. ankietowanych, podczas gdy 23 proc. spodziewa się, że ceny będą rosnąć wolniej niż dotychczas.
Badanie optymizmu konsumenckiego Polaków zostało przeprowadzone przez Ipsos od 7 do 14 maja na reprezentatywnej próbie 1009 ankietowanych powyżej 15 roku życia.
Dołącz do dyskusji: Rośnie konsumencki optymizm Polaków