RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET, najgorszy w historii wynik 'Radia Maryja'
RMF FM jest liderem rynku radiowego, deklasując konkurencję - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl. Udział w rynku RMF FM osiągnął poziom 25,5% - na przeciwnym biegunie "Radio Maryja", które jeszcze nigdy nie miało tak słabego wyniku.
RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie maj-lipiec 2009 r. - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company*. Udział w rynku RMF FM wyniósł 25,5 proc., co oznacza, że w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku stacja zyskała 1,8 punktu proc.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które straciło 1,2 punktu proc. - udział spadł do 16,6 proc. Na najniższym miejscu podium uplasował się Program 1 Polskiego Radia z wynikiem na poziomie 11,6 proc. (spadek o 1,2 punktu proc.)
Czwarte miejsce przypadło dla Trójki Polskiego
Radia, która w ciągu roku zwiększyła swój udział w rynku
radiowym o 0,4 punktu proc. do 6,3 proc.
Udział w czasie słuchania % | Maj-lipiec 2009 | Maj-lipiec 2008 | Maj-lipiec 2007 |
RMF FM | 25,5% | 23,7% | 22,3% |
Radio ZET | 16,6% | 17,8% | 19,7% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 11,6% | 12,8% | 13,3% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 6,3% | 5,9% | 6,0% |
Radio Maryja | 1,6% | 1,7% | 2,1% |
TOK FM [1] | 1,1% | 1,0% | 0,8% |
ESKA Rock | 0,9% | 0,5% | -% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,7% | 0,5% | 0,6% |
Chilli ZET | 0,4% | 0,0% | - |
Bis Polskie Radio | 0,2% | 0,2% | 0,4% |
Warto podkreślić, że fala za maj-lipiec 2009 r. to pierwsza w której wszystkie miesiące zawierają dane z wywiadami komórkowymi (do tej pory dominowały wywiady przeprowadzane za pomocą telefonu stacjonarnego).
Udział w czasie słuchania % | Kwiecień - czerwiec 2009 | maj - lipiec 2009 |
RMF FM | 26,7% | 25,5% |
Radio Zet | 16,0% | 16,6% |
Jedynka | 11,5% | 11,6% |
Trójka | 6,4% | 6,3% |
Radio Maryja | 1,9% | 1,6% |
TOK FM | 1,0% | 1,1% |
ESKA Rock | 1,0% | 0,9% |
Dwójka | 0,7% | 0,7% |
Chilli ZET | 0,4% | 0,4% |
Polskie Radio Euro / Bis | 0,2% | 0,2% |
*sieci ogólnopolskie i ponadregionalne
Dołącz do dyskusji: RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET, najgorszy w historii wynik 'Radia Maryja'