SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM liderem reklamowym przed Radiem ZET, najbardziej w górę TOK FM i VOX FM (TOP 10)

Cennikowe przychody z reklam Radia ZET, TOK FM i VOX FM w pierwszych siedmiu miesiącach br. wrosły w skali roku szybciej niż cały rynek reklamy radiowej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Nadawcy radiowi w okresie od stycznia do lipca br. zarobili cennikowo na emisji reklam ponad 2,9 mld zł. To 22,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 roku.

I choć niezmiennie liderem przychodów pozostaje RMF FM z wpływami w wysokości 794,8 mln zł (wzrost o 11,3 proc.), to wszyscy jego ogólnopolscy konkurenci mieli dynamikę wpływów z reklam zdecydowanie wyższą. Radio ZET zarobiło bowiem 28,6 proc. więcej (616,8 mln zł), Trójka 20,5 proc. więcej (148,2 mln zł), a Jedynka - 21,1 proc. więcej (86,1 mln zł).

Najbardziej zwiększyły się wpływy reklamowe TOK FM i VOX FM. W pierwszej rozgłośni reklamodawcy wydali w tym roku 58,9 mln zł (36,4 proc. więcej niż rok temu), a w drugiej - 41,3 mln zł (38,4 proc. więcej).

Radio Złote Przeboje Pogoda Warszawa zarobiło w omawianym okresie o 22,3 proc. więcej (35,8 mln zł). Więcej zainwestowano również w reklamę na antenie Eski Warszawa (wzrost o 12 proc., do 39,1 mln zł) i w Esce Wrocław (wzrost o 6 proc., do 33,9 mln zł).

Z czołówki największych pod względem przychodów z reklam stacji radiowych wypadła Eska Poznań, pojawiło się natomiast RMF Classic z wpływami w wysokości 34,4 mln zł.

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2014

I-VII 2015

zmiana proc.

RMF FM

714 269 825 zł

794 814 205 zł

11,3

Radio ZET

479 739 890 zł

616 766 415 zł

28,6

Program III Polskiego Radia

122 970 490 zł

148 192 180 zł

20,5

Program I Polskiego Radia

71 111 480 zł

86 105 250 zł

21,1

Tok FM

43 173 610 zł

58 875 786 zł

36,4

VOX FM

29 836 860 zł

41 307 470 zł

38,4

ESKA Warszawa

34 882 040 zł

39 061 840 zł

12

ZŁOTE PRZEBOJE Warszawa

29 262 325 zł

35 800 337 zł

22,3

RMF Classic

b.d.

34 356 860 zł

b.d

ESKA Wrocław

31 948 454 zł

33 869 702 zł

6

razem

2 410 301 712 zł

2 948 992 005 zł

22,3

Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem reklamowym przed Radiem ZET, najbardziej w górę TOK FM i VOX FM (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
idobrze
Kapusty jak widać dużo, szkoda, że słuchają już tylko emeryci i renciści. Młodzi już tylko w internetach :)
0 0
odpowiedź