SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF Digital – kompleksowa obsługa kampanii internetowych od Grupy RMF

Grupa RMF udostępniła usługę RMF Digital, która oferuje kompleksową obsługę kampanii online, zarówno w portalach i serwisach własnych jak i u wydawców zewnętrznych. Adresowana jest zarówno do marketerów ogólnopolskich jak i przedsiębiorców lokalnych, działających na małych rynkach. RMF Digital oferuje planowanie i zakup kampanii display’owych, audio, wideo, a uzupełnieniem są m.in. usługi SEO, content marketingu i tworzenie akcji specjalnych.

WSZYSTKIE FORMY, WSZYSTKIE PLATFORMY
Grupa RMF to nie tylko największy nadawca radiowy w Polsce, ale także jeden z najważniejszych dostawców informacji i treści rozrywkowych w Internecie. Serwisy Grupy są odwiedzane miesięcznie przez blisko 10 mln użytkowników, co sprawia, że skutecznie konkurują one z największymi portalami.

„To zupełnie naturalny ruch, aby poprzez brand RMF Digital zakomunikować rynkowi nasze duże  kompetencje w tym obszarze, budowane przez lata. Nowa marka skupia w jednym miejscu wszystkie oferowane przez nas produkty internetowe. Naszym celem jest dostarczenie kompleksowych usług digitalowych naszym Klientom” – komentuje Adam Pachla, Head of Digital w Grupie RMF, nadzorujący projekt RMF Digital (www.rmfdigital.pl). „Korzystamy też tutaj z ogromnych możliwości jakie daje przynależność do Grupy Bauer, gdzie często jako jedni z pierwszych mamy możliwość wprowadzania na rynek nowych, innowacyjnych rozwiązań” – dodaje Pachla.

Dzięki RMF Digital można zaplanować dowolną kampanię internetową przy wykorzystaniu serwisów własnych Grupy RMF (RMF24, RMF ON, Bajeczna Polska, Twoje Zdrowie), stron internetowych stacji RMF FM, RMF MAXXX,  jak i dowolnego portalu czy serwisów wydawcy zewnętrznego. RMF Digital jest bowiem również brokerem internetowym, który pośredniczy w zakupie powierzchni reklamowej w modelu programatycznym.

Kampanie oparte mogą być o reklamy display’owe, spoty audio, wideo lub dowolną kombinację tych form. Dostępne są też na wszystkich platformach: desktop, mobile i w aplikacjach.

RMF Digital oferuje dwa sposoby zakupu – bezpośredni lub zakup w ramach wspomnianego wcześniej modelu programatycznego. Warto podkreślić, że Grupa RMF była pierwszym nadawcą radiowym w Polsce, który rozpoczął sprzedaż internetowych kampanii audio w ten właśnie sposób.

„W modelu programatycznym reklama kierowana jest do konkretnego użytkownika, który ma określone zainteresowania, odwiedza odpowiednie serwisy, czy e-sklepy. Jej zakup i sprzedaż to procesy w pełni zautomatyzowane. W tym modelu realizujemy również kampanie na witrynach zewnętrznych spoza Grupy RMF” – tłumaczy Adam Pachla.

KOMPLEKSOWA OFERTA
RMF Digital to nie tylko możliwość zaplanowania i zakupu kampanii, ale też szeroki wachlarz innych usług internetowych.

„Duży nacisk kładziemy na rozwój naszej oferty i efektywne wykorzystanie wszystkich zasobów internetowych wchodzących w skład Grupy Bauer. Dlatego w naszej ofercie można znaleźć również usługę SEO, która jest doskonałym uzupełnieniem naszej oferty online” – mówi Adam Pachla. Dzięki RMF SEO strony Klientów są wyświetlane w Google częściej, na wyższej pozycji i pojawiają się w odpowiedzi na większą liczbę różnego rodzaju złożonych zapytań. RMF Digital realizuje również działania oparte na marketingu treści, oferuje szeroką gamę akcji niestandardowych czy kreuje  komercyjne podcasty – w dowolnej formie i o dowolnej treści, które mogą być następnie dystrybuowane na platformie RMF ON – największym portalu z internetowymi kanałami radiowymi i podcastami w Polsce.

ROZWIĄZANIE DLA BIZNESÓW LOKALNYCH

Wszystkie usługi oferowane w ramach RMF Digital to oferta nie tylko dla marketerów ogólnopolskich czy agencji reklamowych, ale też dla reklamodawców lokalnych. Dzięki bardzo precyzyjnemu geotargetowaniu RMF Digital jest w stanie przygotować skuteczną, efektywną i atrakcyjną kampanię nawet dla małych firm, z mniejszych miast. Od teraz każdy salon kosmetyczny, fryzjerski, sklep, warsztat samochodowy, dyskoteka czy kawiarnia mogą pozwolić sobie na tanią, a docierającą precyzyjnie do potencjalnych konsumentów reklamę. I to nie tylko reklamę display’ową, czyli opartą np. o bannery czy billboardy na stronach internetowych, ale też reklamę audio i wideo. Taki spot audio może się pojawić w bloku reklamowym w ogólnopolskim radiu RMF FM – usłyszą go wyłącznie ci internauci, którzy mieszkają w mieście, w którym operuje reklamodawca. Pozostali usłyszą np. inny spot, innego reklamodawcy, z innego regionu.

To niezwykle atrakcyjna forma reklamy, pozwala bowiem zaistnieć małym, lokalnym przedsiębiorcom na antenie ogólnopolskiego RMF FM.

RMF Digital to atrakcyjne rozwiązania dla lokalnego biznesu również dlatego, że przedsiębiorcy nie muszą się znać na reklamie internetowej – Grupa RMF oferuje wsparcie ponad 60 doradców w 23 miastach Polski, którzy poprowadzą krok po kroku przez proces planowania i zakupu kampanii.

„Głębokie zrozumienie specyfiki działania wielu biznesów lokalnych to nasza niewątpliwa przewaga. Naszym celem jest, by Grupa RMF stała się dla reklamodawców, właśnie tych lokalnych, pierwszym partnerem w zakresie kompleksowej obsługi internetowej. Dzięki szerokiej sieci sprzedaży w biurach lokalnych w całej Polsce mamy możliwość kompetentnej i kompleksowej obsługi kampanii online” – wyjaśnia Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.

Lokalne działania internetowe mogą być oczywiście uzupełnione o radiowe kampanie reklamowe – w 22 lokalnych stacjach RMF MAXXX, Radiu GRA w Toruniu i we Wrocławiu czy w RMF Classic Warszawa.

RMF Digital będzie dynamicznie rozwijanym projektem Działu Sprzedaży Grupy RMF, poszerzanym o nowe usługi i nowe narzędzia. Pozwoli to każdemu reklamodawcy dotrzeć z komunikatem reklamowym do precyzyjnie wybranej prze niego grupy odbiorców.