Rewolucja w Polsce - UPC z internetem o prędkości do 120 Mb/s (wideo)
Sieć UPC Polska wprowadziła rewolucyjne pakiety internetowe oferujące prędkość transmisji danych do 120 Mb/s, zostawiając tym samym konkurencję daleko w tyle. - Jak mawiają piłkarze: dobry piłkarz biegnie nie tam, gdzie jest piłka, lecz tam, gdzie będzie za chwilę - mówi Simon Boyd, prezes UPC.
- Dostrzegamy rosnące zapotrzebowanie na stabilne i przystępne cenowo łącza szerokopasmowe o dużych prędkościach przesyłu, które sprostają coraz większym wymogom klientów. Usługi UPC Fiber Power pozwolą nam spełnić wszelkie potrzeby w tym zakresie, zarówno te obecne, jak i te przyszłe, czyniąc ultraszybki internet osiągalnym dla wszystkich - tłumaczy Simon Boyd - W Japonii już ponad 40 proc. osób korzystających z internetu ma łącze ponad 100 Mb/s, nie uciekniemy od tego - dodaje Jarosław Pijanowski, członek zarządu UPC Polska ds. marketingu i sprzedaży.
Usługa UPC Fiber Power oparta jest na innowacyjnym standardzie transmisji danych EuroDOCSIS 3.0 i wykorzystuje światłowodową sieć szkieletową, w którą zainwestował operator. W nowej ofercie znalazły się cztery pakiety: Fiber Power 8 oferujący 8 Mb/s prędkości downloadu za 75 zł miesięcznie, Fiber Power 25 (25 Mb/s za 95 zł), Fiber Power 50 (50 Mb/s za 120 zł) i Fiber Power 120 (120 Mb/s za 200 zł). Wcześniej operator oferował trzy pakiety: Sprint (5 Mb/s za 75 zł), Turbo (15 Mb/s za 90 zł) i Ultra (30 Mb/s za 120 zł). Bez zmian pozostaje taryfa Internet Student, która oferuje 1 Mb/s prędkości downloadu i kosztuje 50 zł miesięcznie. Wszystkie podane ceny są niepromocyjne.
Od poniedziałku 21 września br. dostęp do usług UPC Fiber Power o prędkościach 120 Mb/s oraz 50 Mb/s mają mieszkańcy części Warszawy, Krakowa, Katowic i Gdańska, w sumie te pakiety dostępne dla 30 proc. użytkowników całej sieci. - W Warszawie usługi te będą dostępne wszędzie w naszej sieci do końca tego roku, a dla całej bazy naszych klientów w Polsce planujemy je udostępnić do końca przyszłego roku - zapowiada Boyd.
Warto dodać, że prędkości przesyłu danych powyżej 25 Mb/s nie oferuje w Polsce obecnie żaden duży operator poza UPC. Najwyższa prędkość downloadu w ofercie TP SA to 20 Mb/s - taki pakiet miesięcznie kosztuje 300 zł. Z kolei Aster, główny konkurent UPC w Warszawie, ma w ofercie co najwyżej pakiet 10 Mb/s - za 167,01 zł miesięcznie (113 zł w promocji).
W kampanii promującej UPC Fiber Power wykorzystano dwa spoty reklamowe (jeden przygotowany w ramach jesiennej kampanii "Dwoimy się i troimy" i drugi, którego kreacja nawiązuje do wizualizacji Fiber Power, przedstawiającej promień światła). Pierwszy z nich emitowany będzie do końca października m.in. w TVP 1, TVP 2, Polsacie, TVN, TVN 7, TVP Info, TVN 24, TVN Style, Polsacie Sport, Discovery Channel i Animal Planet. Druga reklama pojawi się w TVN Warszawa, kanałach tematycznych oraz w Galerii UPC. Spoty będzie można oglądać też w kinach Cinema City i Orange Imax. Akcja obecna będzie również w prasie ("Metro") i w internecie (bannery na stronach Onet.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, Nasza-Klasa.pl oraz na Gadu-Gadu).
Za przygotowanie spotów odpowiadała agencja Draftfcb+Ad Fabrica, kreację do kampanii on-line opracowała agencja Byss, natomiast planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu Media Vest.
UPC Polska miała na koniec czerwca 2009 roku 425,6 tys. klientów szerokopasmowego internetu, 160,8 tys. abonentów usługi telefonicznej oraz 160,4 tys. klientów telewizji cyfrowej. Liczba abonentów telewizji kablowej utrzymuje się cały czas na stałym poziomie ponad jednego miliona.
Dołącz do dyskusji: Rewolucja w Polsce - UPC z internetem o prędkości do 120 Mb/s (wideo)