SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowy wzrost reklamy internetowej. W górę o 24 proc.

Wydatki na reklamę internetową w Polsce były w III kwartale br. o 24 proc. większe niż rok wcześniej – wynika z badania IAB AdEx. Od lipca do sierpnia wartość polskiego e-marketingu wyniosła 368 mln zł.

368 mln zł wydane w Polsce na reklamę internetową w III kwartale br. to o 24 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast 9 proc. mniej niż w II kwartale br. – Wynika z powtarzającej się sezonowości związanej z okresem wakacyjnym – opisuje Piotr Kowalczyk, prezes zarządu IAB Polska.

Przypomnijmy, że w I półroczu br. rynek w skali roku zyskał 18 proc. (więcej na ten temat). 24 proc. wzrostu osiągnięte od lipca do sierpnia br. to rekordowo wysoka w skali roku dynamika rozwoju wydatków e-marketingowych w naszym kraju.

Na display nadal przeznaczana jest prawie połowa budżetów na reklamę internetową, ale jego udział w rynku zmalał o kilka punktów procentowych. Biorąc po uwagę wartości bezwzględne, w III kwartale br. na display wydano 9 proc. więcej niż rok wcześniej, na ogłoszenia – 29 proc. więcej, na e-mail marketing – 31 proc. więcej, natomiast na SEM – aż 48 proc. więcej.

Coraz więcej środków polscy marketerzy przeznaczają w internecie na reklamy wideo.

W III kwartale br. prawie 40 proc. wartości polskiej reklamy internetowej to wydatki firm z sektorów finansowego, telekomunikacyjnego oraz mediów i rozrywki.

Dane pochodzą z badania IAB AdEx przeprowadzonego na zlecenie IAB Polska przez PricewaterhouseCoopers Polska wśród 29 największych podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej (dane Bankier.pl wyestymowano na podstawie wyników z I półrocza br.). Za wydatki reklamowe uznano zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi) oraz zarówno wydatki o charakterze gotówkowym, jak i barterowym. IAB Polska zastrzega, że wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy wzrost reklamy internetowej. W górę o 24 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl