Rekordowy "Cyber Monday"
733 miliony dolarów wydali w poniedziałek Amerykanie na zakupy w sieci.
Za oceanem pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia określany jest jako "Cyber Monday", czyli dzień, w którym oficjalnie rozpoczyna się sezon świątecznych zakupów online. Tego dnia konsumenci wracają do pracy i szukają w internecie specjalnych okazji, na które nie trafili w tradycyjnych sklepach.
W porównaniu z zeszłorocznym "Cyber Monday", wydatki Amerykanów na zakupy w sieci były wyższe o 21 procent - informuje agencja Associated Press, powołując się na dane firmy badawczej comScore.
Liczba kupujących online wzrosła o 38 procent. Za to o 12 procent zmniejszyła się średnia wydatków na jednego klienta, do czego według analityków w dużej mierze przyczyniły się większe i obejmujące więcej produktów promocje, oferowane przez internetowych sprzedawców.
Z danych comScore wynika również, że w poniedziałek zakupy przez internet robiło 44 procent amerykańskich internautów. Najczęściej odwiedzali oni serwisy należące do Amazon.com, Wal-Mart Stores, Target, Della oraz Best Buy.
Od 1 do 26 listopada, Amerykanie wydali w sieci W sumie 10,74 miliarda dolarów - o 17 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
źródło: AP
Dołącz do dyskusji: Rekordowy "Cyber Monday"