Rekordowa oglądalność Super Bowl - zobacz reklamy
Niedzielną relację z pokazywanego w telewizji Fox finału rozgrywek zawodowej ligi futbolu amerykańskiego obejrzało średnio 97,5 miliona Amerykanów.
To znacznie lepszy wynik od poprzedniego, ustanowionego w 1996 roku rekordu, gdy trzydziesty finał Super Bowl na antenie NBC obejrzało średnio 94,1 miliona mieszkańców USA - informuje serwis Mediaweek, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Media Research.
Szczyt oglądalności miał miejsce między godziną 21:30 a 22:00 amerykańskiego czasu, gdy jednocześnie relację oglądało 105,7 miliona widzów.
W niedzielnym finale NFL zagrały drużyny New England Patriots i New York Giants. Mecz zakończył się zwycięstwem nowojorczyków 17:14.
Średnia cena za jeden 30-sekundowy spot reklamowy w trakcie transmisji na antenie stacji Fox wyniosła 2,7 miliona dolarów (w sumie nadano 63 takie spoty). Szacuje się, że Fox zarobił z tego tytułu około 260 milionów dolarów.
Oto najpopularniejsze reklamy wyemitowane podczas Super Bowl w amerykańskiej telewizji
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: Rekordowa oglądalność Super Bowl - zobacz reklamy