Reklamy w wyszukiwarkach najpopularniejsze
W ubiegłym roku w USA na reklamy w internetowych wyszukiwarkach wydanych zostało 8,62 miliarda dolarów.
Jeszcze w 2001 roku wydatki te wynosiły tylko 299 milionów dolarów, a do roku 2011 mają wzrosnąć aż do 16,59 miliarda dolarów - prognozuje eMarketer.
Biorąc pod uwagę poziom korzystania przez internautów z wyszukiwarek, tak duże nakłady reklamodawców nie dziwią. W ubiegłym roku na rynku amerykańskim z wyszukiwarek korzystało 155 milionów użytkowników, a w 2011 roku liczba ta sięgnie 180 milionów.
Według eMarketera, zdecydowanym liderem jest tutaj firma Google, która uzyskała w minionym roku 75 procent udziałów w rynku pod względem wydatków reklamodawców, w porównaniu do 60 procent rok wcześniej. Drugą pozycję w ubiegłym roku zajęło Yahoo (9 procent udziałów w rynku), a inni gracze kontrolowali łącznie pozostałe 16 procent rynku.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Reklamy w wyszukiwarkach najpopularniejsze