Reklamy dla dzieci promują niezdrowe jedzenie
Zdecydowana większość oglądanych przez amerykańskie dzieci reklam promuje produkty bogate w cukier, sól i tłuszcz.
Jak informuje New York Times, powołując się na badanie naukowców z Uniwersytetu w Illinois, produkty żywnościowe reklamowane w telewizji i oglądane przez dzieci mają niewielką wartość odżywczą.
Badacze skupili się na reklamach oglądanych przez dwie grupy: w wieku od 2 do 11 lat i od 12 do 17 lat. Przeanalizowane zostało ponad 50 tysięcy reklam oglądanych przez młodszą grupę i ponad 47 tysięcy reklam oglądanych przez grupę starszą.
Aż 97,8 procenta żywności, której reklamy adresowano do młodszej grupy badanych było bogatych w tłuszcz, cukier lub sól. W przypadku starszej grupy wskaźnik ten wyniósł 89,4 procenta. Warto zaznaczyć, że pod uwagę nie były brane reklamy restauracji typu fast-food.
Najwięcej badanych reklam oglądanych przez dzieci w wieku od 2 do 11 lat promowało płatki śniadaniowe. Z kolei u badanych w wieku od 12 do 17 lat najwięcej było reklam słodyczy.
źródło: NYT
Dołącz do dyskusji: Reklamy dla dzieci promują niezdrowe jedzenie