SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama w pamiętniku

Adam Wysocki - Dyrektor ds. Obsługi Klientów sieci reklamowej Ad.net o ... reklamie w internetowym blogu

"Dziś znowu późno wróciłem z pracy, przygotowywaliśmy kolejną kampanię dla klienta. Wiadomo, że opracowanie całej strategii pojawienia się produktu w Internecie nie jest ani łatwym, ani szybkim zadaniem. Ale oczywiście brief musiał przyjść w ostatnim momencie... jak zwykle. Tym razem postanowiliśmy wykorzystać nową, rzadko używaną w Polsce powierzchnię reklamową. Weszliśmy w Bloga... <ENTER>"

  "Blog" coraz częściej pojawia się na ustach nie tylko internautów, ale i osób zawodowo zajmujących się marketingiem internetowym. Samo słowo Blog jest po prostu uproszczeniem wyrażenia Web Log, czyli dziennika pisanego przez internautę. Blogging stał się niesłychanie modny. W Stanach Zjednoczonych, niektórzy marketerzy uważają, że jest to najdynamiczniej rozwijający się obszar Internetu, a rok 2004 jest wg nich rokiem spod znaku Bloga. Ta powierzchnia reklamowa zaczęła być z powodzeniem wykorzystywana do osiągnięcia celów marketingowych, pojawiły się takie terminy jak "Blogads". Klientów nie odstraszyły artykuły o blogach jako przechowalniach wirusów. A niektórzy, jak na przykład Siemens, zdecydowali się na tworzenie blogów o swoich najnowszych telefonach, będących jeszcze w fazie testów. Przyglądając się całemu zjawisku Blogów zauważono, że stały się one w Stanach miejscem dyskusji społeczeństwa. W trudnych politycznie momentach oglądalność internetowych dzienników gwałtownie rośnie. Duża liczba użytkowników musiała spowodować, że Blogami zaczęli się interesować również specjaliści od reklamy internetowej.

Moda na "publiczną terapię" przywędrowała również do Polski i znakomicie się tutaj przyjęła. Szybko wzrosła liczba serwisów oferujących blogi dla rodzimych użytkowników sieci.  Jednym z bardziej popularnych, niezależnych serwisów tego rodzaju jest Blog.pl. Obecnie korzysta z niego ponad 1600 000 użytkowników miesięcznie - wg marcowego badania Gemius Traffic. Ta liczba użytkowników mówi sama za siebie, Blog.pl jest serwisem, nad którym przy budowaniu mediaplanów warto się zastanowić. Kolejnym istotnym parametrem jest czas korzystania blogowiczów z internetowych pamiętników. Ze styczniowej fali badań Gemius/PBI wynika, że przebywają oni tam średnio około 40 minut miesięcznie. Jest to zatem idealne miejsce do wszelkiego rodzaju długofalowych działań marketingowych. Jeżeli serwis zostanie obrandowany, to kontakt Internautów z reklamą będzie znacznie dłuższy, a wiadomo, że dłuższy kontakt, to lepiej zapamiętany przekaz. Temat nie wyczerpuje się jednak tylko na danych z badań rynku. Przeprowadzone przez nas analizy kampanii, zrealizowanych na tych powierzchniach reklamowych, ujawniły jeszcze jedną istotną rzecz. Blogowicze są bardzo aktywnymi internautami. Chętnie angażują się w różnego rodzaju konkursy i zabawy, trzeba im tylko dać na to szansę. Te cechy powodują, że coraz większa liczba klientów zaczyna się do tego rodzaju serwisów przekonywać, a dla wielu z nich zintegrowanie marki z serwisem blogowym jest doskonałym rozwiązaniem promocji w Internecie.
 
"Na blogu zaproponowaliśmy pełne obrendowania strony głównej wraz z konkursem dla użytkowników. Internauci mieli za zadanie napisać bloga, który jakoś będzie związany z reklamowanym produktem. Oczywiście najciekawsza historia, miała zostać nagrodzona, a zwycięzcę wybierali właśnie blogowicze... <ENTER>"

Dołącz do dyskusji: Reklama w pamiętniku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl