Reklama w mobilnej sieci zwiększa świadomość marek
Reklama na mobilnych stronach i aplikacjach ma potencjał aby wpływać na świadomość marek, przynajmniej w początkowych dniach tego rodzącego się medium.
Z raportu firmy badawczej Dynamic Logic wynika, że średnio świadomość konkretnej marki zwiększała się o 23,9 procenta u osób, do których dotarła mobilna kampania reklamowa, w porównaniu z osobami, do których taka kampania nie dotarła - informuje serwis Mobile Marketer.
Odnotowano również wzrost w przypadku takich wskaźników jak skojarzenie wiadomości (o 12,2 procenta), sprzyjanie marce (o 5,4 procenta) oraz chęć zakupu (o 4,7 procenta).
Firma Dynamic Logic oparła swój raport na badaniu przeprowadzonym na 21 mobilnych kampaniach reklamowych docierających do 20 tysięcy użytkowników. W kampaniach promowane były marki z wielu kategorii, w tym motoryzacji, dóbr konsumenckich, urządzeń elektronicznych, rozrywki, podróży i handlu.
Jak na razie mobilny internet znajduje się w początkowej fazie rozwoju, co wynika przede wszystkim z faktu, że liczba użytkowników mobilnego internetu i wideo wciąż pozostaje na relatywnie niskim poziomie.
Firma eMarketer szacuje, że w bieżącym roku wydatki na mobilną reklamę w USA (uwzględniając reklamy graficzne, w wiadomościach tekstowych oraz wyszukiwarkach) wyniosą 1,7 miliarda dolarów. Dla porównania nakłady na reklamę internetową mają wynieść 28,5 miliarda dolarów.
źródło: Mobile Marketer
Dołącz do dyskusji: Reklama w mobilnej sieci zwiększa świadomość marek