SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama internetowa zyskuje w Europie kosztem prasy i telewizji

Trzy czwarte europejskich marketerów zwiększyło w tym roku budżety przeznaczone na reklamę internetową - wynika z najnowszego badania EIAA. Jednocześnie wydatki na promocję w prasie spadły o 40 proc., a w telewizji - o 31 proc.

38 proc. marketerów w Europy uważa, że internet powinien pełnić kluczową rolę w opracowywaniu strategii reklamowych - wynika z najnowszego badania Europejskiego Związku Reklamy Internetowej (EIAA) zatytułowanego 'Marketer's Internet Ad Barometer'. W opinii 78 proc. ankietowanych skuteczność marketingu sieciowego przejawia się przede wszystkim w zwiększaniu rozpoznawalności i świadomości marki, według 46 proc. badanych promocja online ma znaczny wpływ na zwiększenie sprzedaży, natomiast 41 proc. respondentów twierdzi, że internet skłania konsumentów do zakupu.

Z tej przyczyny 73 proc. marketerów pracujących dla europejskich reklamodawców zwiększyło w tym roku budżety przeznaczone na promocję internetową. Jednocześnie zmniejszyły się nakłady na reklamę w prasie (o 40 proc.) i telewizji (o 31 proc.). Ponadto 55 proc. marketerów uczestniczących w badaniu planuje jeszcze w tym roku zwiększyć wydatki na promocję internetową. W tej grupie 80 proc. zamierza przeznaczyć większe środki na reklamę w wyszukiwarkach, a 59 proc. - na reklamę displayową.

- W internecie praktycznie wszystko można zmierzyć, a w promocji telewizyjnej zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że ktoś nie obejrzy spotu, bo np. akurat wyjdzie w tym czasie z pokoju - argumentuje Łukasz Wołek, managing director agencji interaktywnej EURA7. - Sieć pozwala wyeliminować tego typu sytuacje, dlatego jest znacznie skuteczniejsza marketingowo od mediów tradycyjnych - dodaje.

Dołącz do dyskusji: Reklama internetowa zyskuje w Europie kosztem prasy i telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl