Reklama Dr. Oetkera nie szykanowała uczennicy (wideo)
Do Rady Etyki Reklamy wpłynął nietypowy protest zarzucający reklamie budyniu Dr. Oetkera, że pojawiające się w niej hasło "Paula to jest krowa" spowodowało przezywanie w szkole dziewczynki o tym imieniu. Regulator rynku reklamowego uznał jednak, że spot nie narusza norm prawnych i etycznych.
Autor skargi na reklamę budyniu Dr. Oetkera zarzucił, że śpiewana w niej przez dzieci piosenka z tekstem "Paula to jest krowa" spowodowała, że jego córka - nosząca to imię - "jest w szkole szykanowana i wyzywana". Spot został z tego powodu oskarżony o naruszanie godności ludzkiej, zawieranie treści dyskryminujących i zagrażanie fizycznemu, psychicznemu i moralnemu rozwojowi małoletnich.
W odpowiedzi na te zarzuty firma Dr. Oetker Polska wyjaśniła, że reklama budyniu Paula, którego bohaterką jest krowa o tym imieniu, jest realizowana również w innych krajach europejskich przy pomocy tego samego spotu i hasła. Natomiast badania wśród dzieci i rodziców przeprowadzone przez zrealizowaniem filmiku pokazały, że jego przekaz nie budzi negatywnych skojarzeń lub krytycznych uwag. Firma wyraziła żal z powodu dokuczania w szkole córce autora skargi, zauważając jednak, że nosząca to samo imię postać z reklamy jest pozytywna.
Rada Etyki Reklamu przychyliła się do wyjaśnień Dr. Oetker Polska, uznając, że spot jest sympatyczny i nie naraża na szwank imienia Paula, a tym samym nie łamie zasad etyki reklamy ani norm prawa.
Dołącz do dyskusji: Reklama Dr. Oetkera nie szykanowała uczennicy (wideo)