Reckitt Benckiser ogłasza przetarg na globalny budżet medialny
Firma Reckitt Benckiser ogłosiła przetarg na globalne planowanie i zakup mediów.
Wartość globalnego budżetu medialnego firmy, do której należą takie marki jak Airwick, Clearasil, Dettol, Vanish i Veet, szacuje się na około 800 milionów funtów.
Obecnie za medialną obsługę Reckitt Benckiser na różnych rynkach odpowiadają m.in. domy mediowe OMD, MPG i ZenithOptimedia.
W pierwszej fazie postępowania przetargowego firma będzie rozmawiać właśnie z tymi agencjami, a po tych wstępnych dyskusjach przegląd będzie mógł zostać otwarty również na inne agencje.
W ubiegłym roku Reckitt Benckiser zwiększył swoje nakłady medialne o 26 procent, do poziomu 800 milionów funtów, a przychody firmy wzrosły o 25 procent, do 6,6 miliarda funtów. Z kolei w I kwartale bieżącego roku zanotowała ona wyższy od spodziewanego przez analityków, 35-procentowy wzrost zysku.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Reckitt Benckiser ogłasza przetarg na globalny budżet medialny