'Ranczo' zmiażdżyło konkurencję, TVP zabiega o kolejną serię
Prawie 8,3 mln widzów śledziło zakończoną w niedzielę czwartą edycję serialu 'Ranczo', a wpływy z reklam wyniosły 19,4 mln zł. Mimo że Jedynka zdecydowania pokonała w paśmie emisji serialu konkurencję, nadal nie ma ostatecznej decyzji o kontynuacji "Rancza", chociaż TVP silnie o to zabiega.
Średnia oglądalność każdego z trzynastu odcinków czwartej edycji "Rancza" wyniosła aż 8,28 mln widzów, co dało nadającej serial TVP 1 48,39 proc. udziału w grupie 4+ i 40,67 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują dane AGB Nielsen Media Research przygotowane na zlecenie Wirtualnemedia.pl. Największą widownię przyciągnął finałowy odcinek serii - w minioną niedzielę 24 maja przed telewizorami zasiadło prawie 8,9 mln osób, a udział Jedynki wyniósł aż 56,17 proc.
Oglądalność czwartej serii była najwyższa w historii serialu. Pierwszy sezon "Rancza" pokazywany wiosną 2006 roku miał bowiem średnio 4,72 mln widzów, a kolejne dwa nadawane w 2007 i 2008 roku - po ok. 6,9 mln oglądających.
W czasie emisji czwartej edycji komediowej produkcji (niedziele godz. 20.20) TVP 1 była absolutnym liderem rynku telewizyjnego. Zajmująca drugie miejsce stacja TVN, pokazując w tym czasie głównie swoje sztandarowe show, czyli "Taniec z gwiazdami", miała prawie trzykrotnie niższy udział - wynosił on 16,68 proc. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. "CSI: Kryminalne Zagadki Miami", "CSI: Kryminalne Zagadki Nowego Jorku", "Wzór"; 13,76 proc.) i TVP 2 (programy kabaretowe, "Szybka piłka", filmy fabularne; 4,77 proc.).
Wpływy z reklam umieszczonych przed i po odcinkach czwartej serii "Rancza" wyniosły 19,4 mln zł. Były zatem znacznie wyższe niż przy trzech poprzednich sezonach (przy pierwszej edycji przychody reklamowe wyniosły 9,15 mln zł, przy drugiej - 9,35 mln zł, a przy trzeciej - 12 mln zł).
Na razie nie wiadomo, czy powstanie kolejna seria "Rancza". Silnie nalega na to TVP. - Serial cieszy się ogromną popularnością. Telewizja Polska jest zainteresowana jego kontynuacją - mówi nam Daniel Jabłoński, p.o. rzecznik prasowy TVP, zaraz podkreślając, że "ostateczne decyzje jednak nie zapadły".
Problemem jest bowiem fakt, że twórcy "Rancza" zaplanowali cztery sezony produkcji, a teraz rozpoczęli już prace nad nowym serialem. Fani opowieści o mieszkańcach Wilkowyj nie dają jednak za wygraną i zasypują scenarzystów mailami z prośbą o kontynuację "Rancza".
- Zaczęliśmy prace koncepcyjne, ale scenarzyści muszą złapać dystans. Nie chcielibyśmy robić prostej kontynuacji "Rancza". Na szybko można by zrobić nawet dwie serie. Ale nic na siłę - mówi w rozmowie z "Dziennikiem" Wojciech Adamczyk, reżyser "Rancza", nie przesądzając czy serial wróci na antenę.
Widownia "Rancza" odcinek po
odcinku
Oglądalność konkurencji w czasie emisji
serialu
Profil widowni "Rancza"
Dołącz do dyskusji: 'Ranczo' zmiażdżyło konkurencję, TVP zabiega o kolejną serię