'Ranczo' nie daje szans konkurencji
Trzecia seria emitowanego w TVP 1 "Rancza" ma prawie takie same wyniki oglądalności jak pokazywana rok wcześniej druga odsłona komediowej produkcji, ale powiększyła swój udział w rynku. Serial nadal zdecydowanie wygrywa z propozycjami konkurencyjnych kanałów.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, iż średnia oglądalność trzech do tej pory nadanych odcinków trzeciej serii "Rancza" wyniosła 6,98 mln widzów. To niemal tyle samo oglądających, ile miały trzy pierwsze epizody drugiego sezonu serialu, który emitowany był zeszłej wiosny - obejrzało je 6,97 mln osób.
III seria | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
23-03-2008 | 6 373 730 | 39,90% | 32,86% |
16-03-2008 | 7 168 720 | 40,29% | 32,29% |
09-03-2008 | 7 411 177 | 42,75% | 36,34% |
średnia | 6 979 954 | 40,99% | 33,79% |
Obecnie emitowana seria ma jednak po trzech odcinkach wyższy udział
w rynku telewizyjnym (40,99 proc.) niż druga transza po takim samym
okresie (37,16 proc.).
II seria | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
01-04-2007 | 6 896 669 | 37,95% | 31,67% |
25-03-2007 | 7 003 036 | 36,96% | 29,14% |
18-03-2007 | 6 993 951 | 36,66% | 29,55% |
średnia | 6 965 489 | 37,16% | 30,07% |
Sporą popularnością cieszą się także kulisy serialu "Od Rancza do
Rancza", nadawane obecnie przed i po każdym odcinku produkcji.
Dotychczas wyemitowane wydania programu obejrzało średnio 4,26 mln
osób przy udziale na poziomie 26,01 proc.
W porze nadawania "Rancza" (niedziele 20.20 - 21.10) TVP 1 jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu znajduje się TVN, która w tym czasie pokazuje "Taniec z gwiazdami", oglądany przez 4,31 mln widzów. Dalej plasują się: Polsat ("CSI: Kryminalne zagadki Miami" i film; 2,54 mln) oraz TVP 2 (gł. "Podróże z żartem"; 0,93 mln).
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 - Ranczo | 6 979 954 | 40,99% |
TVN | 4 308 633 | 25,30% |
Polsat | 2 541 493 | 14,93% |
TVP 2 | 927 444 | 5,45% |
"Ranczo" oglądają głównie kobiety. Poza tym produkcja przyciąga
przed ekrany przede wszystkim osoby powyżej czterdziestki,
mieszkańców wsi i małych miast oraz posiadaczy wykształcenia
średniego i wyższego.
|
|
AFF | ADH % |
Płeć | Mężczyźni | 96 | 46,28% |
Kobiety | 104 | 53,72% | |
Wiek | 4- 9 | 48 | 2,97% |
10- 15 | 70 | 5,27% | |
16 - 19 | 50 | 3,09% | |
20 - 24 | 34 | 2,96% | |
25 - 29 | 45 | 3,88% | |
30 - 34 | 59 | 4,65% | |
35 - 39 | 79 | 5,33% | |
40 - 44 | 113 | 7,43% | |
45 - 49 | 129 | 9,94% | |
50 - 54 | 148 | 12,22% | |
55 - 59 | 146 | 10,53% | |
60+ | 173 | 31,74% | |
Wlk.miasta | Wieś | 122 | 46,91% |
< 50 tys. | 101 | 24,01% | |
50-100 tys. | 90 | 8,07% | |
100-200 tys. | 76 | 6,10% | |
> 200 tys. | 71 | 14,91% | |
Zawód | Top management | 76 | 6,31% |
Pracownicy szczebla średniego | 80 | 10,81% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 107 | 20,93% | |
Emeryci | 162 | 41,80% | |
Inne | 61 | 20,14% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 117 | 51,46% |
Średnie | 99 | 29,81% | |
Wyższe | 88 | 10,49% | |
Inne | 60 | 8,24% |
Dołącz do dyskusji: 'Ranczo' nie daje szans konkurencji