SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Qatar Airways wycofuje samoloty Airbus A380

Katarskie linie lotnicze Qatar Airways podjęły decyzję o uziemieniu swojej floty 10 samolotów Airbus A380 ze względów środowiskowych i handlowych.

Qatar Airways jest największym operatorem samolotów z serii A350 i był głównym klientem zarówno samolotów A350-900, jak i A350-1000. W obecnej flocie posiada 49 wariantów A350 w średnim wieku 2,5 roku.

Flota 30 samolotów Boeing 787 zapewnia również odpowiednią zdolność przewozową na trasach w Europie, w momencie powolnego odmrażania rynków.

- Grupa Qatar Airways może pochwalić się dużym doświadczeniem jako lider w branży w zakresie zrównoważonej działalności. Poważnie traktujemy nasze obowiązki związane z ochroną środowiska, a zrównoważony rozwój jest głównym elementem naszego planowania biznesowego w całej grupie, dlatego średni wiek naszej floty nie przekracza pięciu lat i jest jednym z najmłodszych na świecie. Podczas gdy odbudowujemy naszą siatkę połączeń, pasażerowie mogą być pewni, że będziemy oferować uczciwy rozkład lotów, aby zabrać ich tam, gdzie chcą lecieć, przy użyciu samolotu odpowiedniej wielkości, aby zapewnić rozsądną ładowność na każdej trasie. W rezultacie nie wznowimy lotów z użyciem floty A380 do czasu powrotu popytu do odpowiedniego poziomu. Po dokładnym przestudiowaniu wskaźników wpływu na środowisko latanie tak dużym samolotem z niskim współczynnikiem obciążenia nie spełnia naszych zobowiązań w zakresie ochrony środowiska ani nie ma sensu komercyjnego. Nasza młoda flota samolotów Airbus A350 i Boeing 787 znacznie lepiej pasuje do obecnego globalnego popytu - komentuje dyrektor generalny Qatar Airways, Akbar Al Baker.

Qatar Airways wycofuje mniej wydajne samoloty Airbusa

W wewnętrznym benchmarku Qatar Airways porównano A380 z A350 na trasach z Doha do Londynu, Kantonu, Frankfurtu, Paryża, Melbourne, Sydney, Toronto i Nowego Jorku. Podczas typowego lotu w jedną stronę przewoźnik stwierdził, że samolot A350 zaoszczędził co najmniej 16 ton dwutlenku węgla na block hours w porównaniu z A380.

Analiza wykazała, że A380 emitował ponad 80% więcej CO2 na block hour niż A350 na każdej z tych tras. W przypadku Melbourne, Nowego Jorku i Toronto A380 emitował 95% więcej CO2 na block hour, przy czym A350 oszczędza około 20 ton CO2 na block hour. Dopóki popyt pasażerów nie spadnie do odpowiedniego poziomu, Qatar Airways będzie nadal utrzymywać swoje samoloty A380 w stanie uziemienia, zapewniając, że będzie on obsługiwał wyłącznie loty komercyjne i przyjazne dla środowiska.

Qatar Airways to jedna z niewielu linii lotniczych na świecie, która nie przestała latać przez cały okres trwania pandemii Covid-19. Od początku lipca katarskie linie ponownie uruchomiły na całym świecie 11 kierunków, w tym Bali-Denpasar, Bejrut, Belgrad, Berlin, Boston, Edynburg, Larnakę, Los Angeles, Pragę, Waszyngton i Zagrzeb. To największa liczba wznowionych tras w ciągu jednego dnia od czasu, gdy linie Qatar Airways zaczęły odbudowywać swoją siatkę połączeń w ramach tego, co przewoźnik nazwał „Takeoff Wednesday”. Do końca lipca jego sieć powiększy się do ponad 450 lotów tygodniowo do ponad 70 miejsc na całym świecie.

autor:
2020-07-21

Dołącz do dyskusji:

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl