Publicis Groupe kupuje koreańską agencję
Publicis Groupe rozszerza swoją cyfrową działalność na rynku azjatyckim.
Francuska grupa reklamowa zakupiła właśnie południowokoreańską agencję zajmującą się internetowym marketingiem o nazwie Portfolio - informuje serwis Adweek.
Założona przed 10 laty agencja stanie się teraz częścią Publicis Modem, będącej cyfrowym ramieniem sieci Publicis Worldwide, która obecnie nie ma swojego biura w Korei Południowej. Jednocześnie Portfolio dołączy do innych azjatyckich oddziałów Publicis Modem, zlokalizowanych w Pekinie, Hong Kongu, Kuala Lumpur, Singapurze, na Tajwanie oraz w New Delhi.
Wśród klientów agencji znajdują się takie wiodące koreańskie i międzynarodowe marki jak Microsoft Korea, Prudential, Marriott International, Nissan Korea, Estee Lauder, Woonjgin Group, Epson, Choongwae Pharmaceutical Corp, Yuhan Kimberly oraz Nongsim Kellogg.
Rynek cyfrowej reklamy w Korei Południowej rozwija się w szybkim tempie. Z danych ZenithOptimedia wynika, że w ubiegłym roku nakłady na reklamę online wzrosły tam o blisko 40 procent i osiągnęły 13,7 procenta udziałów na całym tamtejszym rynku reklamy, który osiągnął wartość 10 miliardów dolarów.
Z kolei na koniec 2007 roku w kraju było 14,8 miliona subskrybentów szerokopasmowego internetu, stanowiących 78 procent ogółu tamtejszych gospodarstw domowych.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe kupuje koreańską agencję