SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przychody platformy ‘n’ wzrosły do 445 mln zł w 2009 r.

Przychody platformy cyfrowej ‘n' wyniosły w 2009 r. 445 mln zł wobec 255 mln zł rok wcześniej, podała grupa medialna TVN w prezentacji. Strata na poziomie EBITDA wyniosła 157 mln zł (z wyłączeniem wpływu zmiany kursów walutowych strata wyniosłaby 102 mln zł) wobec 200 mln zł straty EBITDA rok wcześniej.

ARPU (średni przychód miesięczny na abonenta) platformy ‘n' wyniosło 57,5 zł w IV kw. wobec 55,3 zł w IV kw. poprzedniego roku. Średnie ARPU dwunastomiesięczne na koniec IV kw. wyniosło 58,2 zł wobec 51,2 zł przed rokiem.

TVN podał też, że platforma ‘n' miała 692 tys. aktywnych abonentów na koniec 2009 r. Aktywna baza abonencka ‘n' wzrosła o 199 tys. klientów w ciągu zeszłego roku (60% tego wzrostu przypadło na IV kwartał). Jednocześnie obniżono prognozę liczby abonentów na koniec 2010 r. do ok. 870 tys. wobec 1017 tys. zakładanych poprzednio.

"Nasza platforma cyfrowa 'n' zwiększyła bazę aktywnych abonentów do 692 tysięcy na koniec 2009 r. “Telewizja na kartę" (TNK), zwiększyła bazę aktywnych klientów do 262 tysięcy na koniec 2009 r." - czytamy w komunikacie.

Roczne ARPU osiągnięte przez TNK wyniosło 9,5 zł.

Zgodnie ze zaktualizowaną w czwartek prognozą, platforma cyfrowa "n" w 2010 r. oczekuje osiągnięcia bazy abonentów na poziomie ok. 870 tys. (poprzednio prognozowano 1017 tysięcy abonentów) z ARPU (miesięczny średni przychód na jednego abonenta) przekraczającym 60 zł (poprzednio zakładano 74,3 zł).

W 2009 roku grupa TVN miała 420,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 363,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2123,37 mln zł wobec 1897,31 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Przychody platformy ‘n’ wzrosły do 445 mln zł w 2009 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl