SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Promocja internetu jako medium reklamowe

Duża kampania promująca Internet jako medium reklamowe w prasie branżowej i w telewizji

Onet.pl promuje Internet jako medium reklamowe w prasie branżowej i w telewizji. Do kampanii prasowej od 15.12.03 dołączyły spoty reklamowe, emitowane w telewizji TVN 24.

Według większości branżowych prognoz, rynek reklamy internetowej zanotował w 2003 roku 50% wzrostu, co spowodowało, że po raz pierwszy budżety przeznaczone na reklamę w tym medium przekroczą 1% wszystkich wydatków reklamowych w Polsce. To nadal niewiele, biorąc pod uwagę fakt, że Internet to medium o szerokim zasięgu i atrakcyjnych grupach celowych.

Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że wydatki na reklamę w Internecie netto (bez uwzględniania barterów i po odjęciu upustów oraz rabatów) osiągną w 2003 roku 45 milionów złotych i po raz pierwszy przekroczą barierę 1% wszystkich wydatków reklamowych w Polsce. Dla porównania, w krajach Unii Europejskiej poziom ten wynosi 2-3%, a w USA nawet 4%. Internet jest medium o największej dynamice wzrostu wydatków reklamowych. Wzrost całego polskiego rynku reklamowego w roku 2003 w kwotach netto szacuje się na zbliżony do zera, gdy w tym samym czasie budżety przeznaczane na reklamę w Internecie wzrosły o 50%.

Drugim istotnym czynnikiem jest wzrost atrakcyjności grup celowych w Internecie - obecnie wśród Internautów jest ponad dwukrotnie więcej osób z wyższym wykształceniem czy zarabiających miesięcznie ponad 2500 zł netto, niż wśród ogółu Polaków.

Kampania promująca zalety Internetu jako medium reklamowego obejmuje czasopisma branżowe (Media i Marketing Polska, Brief, katalog festiwalu Effie) i tygodnik opinii (Polityka). Od 15.12.03 kampanię prasową wsparła emisja 60-sekundowego spotu w konwencji infomercial, który emitowany jest w telewizji TVN 24. Tradycyjnie, kampania została przygotowana przez dział komunikacji marketingowej Onet.pl, bez udziału agencji reklamowej. Występują w niej pracownicy Onet.pl - w reklamie telewizyjnej narratorem jest Jacek Makowski, Dyrektor Biura Reklamy, a w reklamie prasowej występuje Piotr Kowalczyk, Product Manager w dziale badań i rozwoju produktu reklamowego.

Dołącz do dyskusji: Promocja internetu jako medium reklamowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl