SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Profit niezmiennie liderem sprzedaży?

Tomasz Wróblewski, dyrektor Axel Springer Polska kontra Wydawca Businessman Magazine

Tomasz Wrólewski Dyrektor Wydawniczy, Axel Springer Polska oskarża wydawcę Businessman Magazine o podawanie nieprawdziwych informacji na temat, kto jest najchętniej kupowanym magazynem ekonomicznym.

Wg informacji wydawcy Businessman Magazine, magazyn ten sprzedał się we wrześniu 2004 r. na poziomie 51.516 egzemplarzy, wyprzedzając tym samym miesięcznik "Profit", który w tym samym miesiącu odnotował sprzedaż na poziomie  49.978 egzemplarzy.

Tymczasem Tomasz Wrólewski kwestionuje prawdziwość tych danych.

- Na polskim rynku pojawił się pierwszy numer najstarszego i najbardziej prestiżowego magazynu biznesowego "FORBES". Miesięcznik powstał w z połączenia największego polskiego magazynu biznesowego "PROFIT - Gospodarka bez tajemnic" z ze słynnym amerykańskim dwutygodnikiem "FORBES". Pismo tworzone jest w ścisłej kooperacji dwóch zespołów redakcyjnych - polskiego i amerykańskiego.
(...)
Powyższa zmiana wzbudza wiele zrozumiałego niepokoju wśród konkurencji. Dla jednych stała się wyzwaniem do wzmożonej pracy redakcyjno-wydawniczej, u innych zaowocowała działaniami dezinformacyjnymi. Prowadzi je np. Wydawca Businessman Magazine.
Businessman Magazine od kilku dni rozsyła informacje, jakoby sprzedaż tego miesięcznika przerosła sprzedaż "Profitu". Zamiast jednak korzystać przy tym z danych sprzedażowych, obejmujących sprzedaż egzemplarzową i prenumeratę, posługuje się - wbrew przyjętym przez rynek zasadom - danymi o rozpowszechnianiu płatnym razem, które uwzględniają również inne, trudne do zweryfikowania formy rozpowszechniania. Jest to o tyle ważne, iż w przypadku Businessman Magazine kategoria ta stanowi kilkanaście procent rozpowszechniania, podczas gdy w renomowanych tytułach na ogół nie występuje.
Informujemy, że sprzedaż egzemplarzowa i prenumerata "Profitu" we wrześniu wyniosła 49.978 egzemplarzy, a Businessman Magazine 44.666 egzemplarzy, tj. 12 % mniej. Warto przy tym zaznaczyć, że tak wysoką jak na ten tytuł sprzedaż Businessman Magazine zawdzięcza dołączeniu płyty DVD z filmem fabularnym, niezwiązanym merytorycznie w jakikolwiek sposób z zawartością magazynu.
Informujemy również, że średnie rozpowszechnianie płatne w okresie styczeń - wrzesień 2004 PROFIT'u (55.026 egz.) było wyższe o 38 % niż Businessman Magazine  (39.913 egz.) - czytamy w oświadczeniu Tomasza Wróblewskiego, Dyrektora Wydawniczego Newsweek Polska, Forbes.

Dołącz do dyskusji: Profit niezmiennie liderem sprzedaży?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl