Producenci komórek zwiększają nakłady na reklamę
Firmy produkujące telefony komórkowe, w tym Nokia i Sony Ericsson, znacząca zwiększają swoje wydatki marketingowe.
Przyczyną wzrostu nakładów jest próba zrekompensowania rozszerzenia przez operatorów z 12 do 18 miesięcy długości umów abonenckich w związku z kryzysem kredytowym - informuje serwis Brand Republic.
Według firmy badawczej Nielsen Media Research, Sony Ericsson zwiększył swoje wydatki marketingowe o ponad 40 procent, Nokia o 25 procent, a Motorola o blisko 10 procent. Z kolei premiera nowego modelu iPhone'a firmy Apple przyniosła na rynek blisko 8 milionów funtów promocyjnych wydatków.
Z danych Nielsena wynika również, że na przełomie 2007 i 2008 roku Nokia wydała na reklamę 16,55 miliona funtów, Sony Ericsson 14 mln, Samsung 9,63 mln, Apple 7,83 mln, a Motorola 7,75 mln.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Producenci komórek zwiększają nakłady na reklamę