SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Prawdziwy Efekt" kampanii internetowych

Badanie skuteczności kampanii reklamowych internecie

Z dniem 1 kwietnia interaktywna sieć reklamowa Ad.net jako pierwszy reklamobiorca na polskim rynku wprowadza do swojej oferty badanie „Prawdziwy Efekt”. Badanie to mierzy skuteczność kampanii reklamowych i będzie przeprowadzane na witrynach zrzeszonych w Ad.net.

Do tej pory reklamobiorcy oferowali swoim klientom pomiar skuteczności kampanii uwzględniający jedynie wskaźniki reakcji bezpośredniej. Od dłuższego czasu liczne przykłady dowodzą, że reklama internetowa to nie tylko narzędzie służące reakcji bezpośredniej, a wpływ emisji reklam na postrzeganie marki jest podobny do tego, jaki generuje reklama prasowa czy telewizyjna. Połączenie pomiaru wpływu bezpośredniego i pośredniego (wizerunkowego) na postrzeganie marki/produktu reklamodawcy nastąpiło dzięki narzędziu „Prawdziwy Efekt”. Twórcami badania są firmy badawcze I-Metria oraz Global eMarketing. Badanie to zostało wykorzystane już kilkukrotnie przez reklamodawców w Polsce, jednak do tej pory nie było oferowane przez reklamobiorców, którzy w ten sposób mogą przedstawić dowody na to, że wydane u nich pieniądze są efektywną inwestycją w reklamowaną markę.

„Prawdziwy Efekt” jest połączeniem:

  • audytu kampanii reklamowej realizowanej poprzez system trackingowy GeMius z
  • analizą wpływu internetowej reklamy na markę reklamodawcy poprzez metodologię Control/Exposed (ankieta wyświetlana online) zapewnianą przez firmę I-Metria S.A.

    Wyniki audytu kampanii dostępne są online. Po zakończeniu kampanii klientowi przekazywany jest raport uwzględniający wyniki zarówno pomiaru bezpośredniego, jak i wizerunkowego.

    Na potrzeby badania przygotowywana jest ankieta składająca się z dwóch części – pierwsza z nich zawiera pytania, dzięki którym możliwe jest poznanie wpływu internetowej kampanii na postrzeganie marki, druga natomiast stanowi metryczkę. Pytania metryczkowe dostarczają informacji o cechach demograficznych użytkowników internetu.

    Do badania rekrutowana jest próba losowa, któtra składa się z dwóch grup:
  • użytkownicy, którym wyświetlono reklamę (grupa Exposed),
  • użytkownicy, którym nie wyświetlono reklamy (grupa Control).

    W przypadku, gdy wartość jednorazowego zlecenia emisji reklam w sieci Ad.net przekracza 75 000 PLN (wartość netto, przed rabatami), badanie Prawdziwy Efekt przeprowadzane jest bez dodatkowych kosztów dla reklamodawcy (oferta ograniczona czasowo do 31 czerwca 2003r.)

    W innym przypadku badanie Prawdziwy Efekt oferowane jest przez Ad.net w promocyjnej cenie 3 000 PLN netto za jednorazowe przeprowadzenie badania (oferta ograniczona czasowo do 31 czerwca 2003r.).

    „Wprowadzając do swojej oferty pomiar efektywności kampanii badaniem Prawdziwy Efekt chcemy spowodować zmiany w postrzeganiu reklamy online jako narzędzia służącego jedynie generowaniu reakcji bezpośredniej. „Prawdziwy Efekt” to najlepsze na rynku polskim badanie pozwalające ocenić jednocześnie wpływ reklamy internetowej na postrzeganie marki przez internautów oraz efekty bezpośrednie kampanii. Mam nadzieję, że z czasem stanie się standardem w przypadku kampanii, których celem jest wzrost wskaźników brandingowych. Dodatkową zaletą badania jest weryfikacja, na jakim poziomie przekaz reklamowy trafił do grupy celowej, czyli potwierdzenie poprawności pracy wykonanej przez media planera.” Marek Rusiecki, Dyrektor Zarządzający Ad.net S.A.

    „Wyrażam głębokie przekonanie, iż realizacja badania „Prawdziwy Efekt” przyczyni się do zwiększenia reklamowego potencjału Internetu. Sieć Ad.net, plasująca się w czołówce polskich graczy rynku internetowego, dodatkowo spotęguje zamierzony cel. Zwiększy również popularyzację naszego badania, stanowiącego unikalne i jedyne w Polsce połączenie pomiaru wpływu bezpośredniego i brandingowego.” Marcin Pery, Prezes Zarządu I-Metria S.A.
  • Dołącz do dyskusji: "Prawdziwy Efekt" kampanii internetowych

    0 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl