Pośrednicy ubezpieczeniowi chcą przeprosin i 1 mln zł od Link 4
Link 4 przegrało w sądzie sprawę z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i przerwało kampanię reklamową pod hasłem "bez pośredników, bez prowizji". Izba domaga się od firmy przeprosin i rekompensaty.
Link 4 przerwało kampanię reklamową pod hasłem "bez pośredników, bez prowizji" na mocy wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, do którego pozew wniosła Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych. Wymiar sprawiedliwości uznał, że przekaz kampanii pokazującej, jak kolejne osoby rezygnują z usług agentów ubezpieczeniowych godzi w dobre imię tej grupy zawodowej i może skłonić klientów do podjęcia niekorzystnych decyzji.
Wyrok oparto na ekspertyzach naukowych, w których oceniono, że Link 4 w kampanii celowo podważał zaufanie do pośredników ubezpieczeniowych, tworząc ich negatywny wizerunek. Ponadto udowodniono przed sądem, że nie pobierają oni wynagrodzenia od klientów, tylko od towarzystw ubezpieczeniowych, a ich usługi nie są droższe od oferty Link 4.
Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych domaga się jeszcze od firmy rekompensaty na cel społeczny w wysokości 1 mln zł (10 proc. szacunkowych kosztów tej kampanii) oraz zamieszczenia oświadczenia z ubolewaniem za wprowadzenie klientów w błąd i przeprosinami dla pośredników ubezpieczeniowych. Rozprawa w tej sprawie odbędzie się 17 czerwca.
Dołącz do dyskusji: Pośrednicy ubezpieczeniowi chcą przeprosin i 1 mln zł od Link 4