SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 9 milionów Polaków korzysta z Internetu

Wynika z badania NetTrack realizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC.

Badanie pochodzi z okresu listopad-styczeń 2006.

 

Znajomość spontaniczna
ONET (www.onet.pl) 76,5%
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 69,1%
INTERIA.PL (www.interia.pl) 51,2%
GOOGLE (www.google.pl) 50,7%
ALLEGRO (www.allegro.pl) 40,6%
O2 (www.o2.pl) 19,5%
PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) 14,0%
ORANGE (www.orange.pl) 10,0%
ERA (www.era.pl) 8,6%
KOMPUTER ŚWIAT (www.komputerswiat.pl) 8,3%


Odwiedził w ciągu miesiąca
ONET (www.onet.pl) 69,8%
GOOGLE (www.google.pl) 63,6%
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 58,9%
ALLEGRO (www.allegro.pl) 48,3%
INTERIA.PL (www.interia.pl) 41,1%
PORTAL O2 (www.o2.pl) 18,1%
ORANGE (www.orange.pl) 15,4%
PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) 14,2%
ERA (www.era.pl) 12,9%
KOMPUTER ŚWIAT (www.komputerswiat.pl) 9,2%

 


Korzystający z Internetu

30,0% całej populacji

listopad 2005 : styczeń 2006

N=2846
Płeć
mężczyźni 51,7%
kobiety 48,3%


Kategoria wieku
15-24 lata 42,1%
25-39 lat 31,9%
40-59 lat 24,1%
60 lub więcej 1,9%


Poziom wykształcenia
podstawowe 23,2%
zasadnicze 10,9%
średnie 44,6%
wyższe 21,0%


Jak często korzysta z internetu?
nie korzysta z internetu 0,0%
codziennie lub prawie codziennie 55,7%
kilka razy w tygodniu 23,1%
raz na tydzień 11,2%
kilka razy w miesiącu 6,9%
raz na miesiąc 2,3%
rzadziej niż raz na miesiąc 0,8%
trudno powiedzieć 0,0%


Gdzie korzysta z internetu
w domu 70,8%
w pracy 23,8%
w szkole / na uczelni 19,4%
u znajomych 12,7%
w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym 7,0%
w innym miejscu 1,2%


Sposób łączenia się z internetem z domu
nie korzysta z internetu w domu 29,2%
przez modem (dial-up) 8,7%
stałe łącze 58,8%
telefon komókowy obsługujący WAP/GPRS 0,6%
inny sposób 0,3%
nie wiem 2,4%

Fale: listopad 2005 : styczeń 2006 (wielkość: 9 489) 
Grupa celowa:  
    Czy korzysta z internetu? = tak 
    Wielkość: 9 201 248 (2 846 przypadków, 30,0% całej próby)


- Od początku 2006 roku wprowadziliśmy pewne zmiany w badaniu NetTrack. Zmiany te wraz ze zdecydowaną proprawą jakości realizowanych badań mogły wpłynąć na pewne zmiany w penetracji Internetu. Dlatego prosilibyśmy o wstrzymanie się od daleko idących wniosków ze wrostu penetracji Internetu w Polsce. Po kilku miesiącach realizacji badania będziemy widzieli, jaka jest realna dynamika zmiany.
Od początku bieżącego roku badanie NetTrack jest realizowane jako wywiad CAPI - ankieter jest wyposażony w przenośny komputer, na którym wypełnia elektroniczną ankietę. Winiety witryn internetowych objętych badaniem prezentowane są badanym na ekranie komputera, w miejsce dotychczasowych drukowanych kart. Pytania o znajomość witryn są zadawane wszystkim respondentom, a nie tylko korzystającym z Internetu jak dotychczas.
Najważniejsza jednak zmiana dotyczy sposobu doboru respondenta do badania. Dotychaczowa próba była próbą imienną losową z rezerwą random rout, co oznacza, że jeśli wylosowany do badania człowiek był w danym momencie niedostępny, ankieter zastępował go innym - z tej samej miejscowości, tej samej płci i w tej samej kategorii wieku. Obecnie respondenci do badania są dobierani z próby imiennej losowej do wyczerpania, co oznacza, że wylosowana próba jest kilkakrotnie większa od zakładanej, a ankieterzy realizują wywiady wyłącznie ze wskazanymi osobami, nawet za cenę wielokrotnych powrotów pod wskazany adres.
Nowa metoda realizacji próby jest znacznie kosztowniejsza, ale też skutkuje próbą lepszej jakości. W zrealizowanej próbie jest więcej osób z kategorii trudno dostępnych, czyli pracujących, z wyższym wykształceniem, lepiej uposażonych, deklarujących posiadanie telefonu komórkowego, samochodu, ale także i komputera w gospodarstwie. Stąd też nieco wyższy, niż dotychczas odsetek osób deklarujących korzystanie z Internetu - mówi Kuba Antoszewski , PR Manager MillwardBrown SMG/KRC.

Dołącz do dyskusji: Ponad 9 milionów Polaków korzysta z Internetu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl