SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie firmy z internetem mobilnym: głównie Orange lub Plus i jeden dostęp

Najwięcej polskich firm korzystających z internetu mobilnego to klienci Orange. Sporo mniejsze udziały w tym segmencie rynku mają Plus, T-Mobile i Play.

Z badania przeprowadzonego przez PBS DGA i CBM Indicator wynika, że prawie co druga polska firma korzystająca z internetu mobilnego wskazuje Orange jako operatora tej usługi, a prawie co trzecia - jako operatora głównego. Taki sam udział wśród operatorów głównych ma Plus, a po kilkanaście procent udziałów w obu grupach operatorów - T-Mobile i Play.

>>> 90-116 zł miesięcznie, głównie TP/Orange - jak polskie firmy korzystają z internetu


Ponad 70 proc. firm z dostępem mobilnym korzysta z przepustowości od 1 do 8 Mb/s. 


Dwóch lub więcej osobnych dostępów używa 18 proc. firm korzystających z internetu mobilnego. 


Aż 30 proc. firm używających internetu mobilnego nie wie, jak mają miesięczny limit transferu danych. 21 proc. korzysta z pakietu 5-6 Gb, a 15 proc. - minimum 10 Gb. 


42 proc. firm deklaruje, że nie przekracza swojego limitu transmisji z internetu mobilnego. Z drugiej strony do takiego przekraczania przyznaje się 35 proc. firm. 


Za internet mobilny firmy miesięcznie płacą przeciętnie od 99 do 116 zł. 


Przy wyborze dostawcy internetu mobilnego ceny, promocje i rabaty są dla firm wyraźnie ważniejsze niż możliwość zakupu usług w pakiecie czy prędkość łącza. 


Firmy korzystające z internetu mobilnego najbardziej są zadowolone z zakresu i jakości tej usługi, a najmniej - z limitu transmisji danych. 


94 proc. firm mających mobilny dostęp do internetu nie myśli o rezygnacji z tej usługi. 


Przy czym 7,5 proc. firm z mobilnym dostępem do internetu mogłoby z niego zrezygnować z powodu co najmniej kilkunastoprocentowej podwyżki cen. 

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 24 listopada do 2 grudnia br. metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych. Przeprowadzono 403 wywiady z osobami osobą podejmującymi lub współpodejmującymi decyzje dotyczące zakupu/użytkowania usług telekomunikacyjnych w firmach. Sondaż objął losową reprezentatywną grupę podmiotów. Maksymalny błąd oszacowania wynosi 4,9 proc.

Dołącz do dyskusji: Polskie firmy z internetem mobilnym: głównie Orange lub Plus i jeden dostęp

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl