'Polska' tytułem dziennika Polskapresse!
Koniec spekulacji dotyczących tytułu nowego ogólnopolskiego dziennika Polskapresse. Będzie on brzmiał: 'Polska'. Na winiecie nowej gazety znajdzie się również logo 'The Times', partnera dziennika. 'Polska' pojawi się w całym kraju już w październiku.
W sześciu regionach, gdzie Polskapresse posiada już dzienniki regionalne, ich tytuły zostaną zachowane. "Dziennik Bałtycki", "Dziennik Łódzki", "Dziennik Zachodni", "Gazeta Krakowska", "Głos Wielkopolski" i "Gazeta Wrocławska" zostaną jednak wzmocnione nową marką. W pozostałych regionach na bazie dziennika "Polska" wydawnictwo stworzy nowe gazety.
- "Polska" będzie gazetą wyrazistą, mającą swoje zdanie, nowoczesną, a jednocześnie bliską spraw czytelników oraz szanującą tradycje i wartości naszych małych ojczyzn. Wiemy, że właśnie na taką gazetę czytelnicy czekają - mówi Paweł Fąfara, redaktor naczelny nowego dziennika.
Grupa Wydawnicza Polskapresse jest na etapie ostatecznych przygotowań do uruchomienia dziennik "Polska", które nastąpi w październiku, jeszcze przed wyborami. Przewidywana cena dziennika to 1,50 zł.
W połowie października ruszy kampania reklamowa. Polskapresse może wydać na nią nawet 100 mln zł. Strategią i kreacją kampanii zajmie się agencja Young & Rubicam Brands, zaś planowaniem i zakupem mediów - Mediaedge:CIA.
Polskapresse liczy na to, że średnia sprzedaż dziennika wyniesie nawet 800 tys. egzemplarzy. Ważniejsze jest jednak uzyskanie pozycji lidera rynku, co gwarantuje już przekroczenie 520 tys. egzemplarzy.
Jak wynika z zapowiedzi wydawcy, "Polska" ma być także gazetą społecznościową wykorzystującą m.in. fenomen blogów. Nie wiadomo jednak, w jakim stopniu czytelnicy będą mogli uczestniczyć w tworzeniu zawartości nowego tytułu. Dziennik będzie natomiast współpracował z portalem internetowym wiadomosci24.pl.
Redakcja nowej gazety mieści się w Warszawie przy ul. Domaniewskiej. Zespół pracujący nad "Polską" liczy ponad 100 osób.
Opinia eksperta
- Moje pierwsze skojarzenie wiąże się z ustawą o języku polskim.
Nie wiem, czy ten tytuł spełnia jej wymagania. Takie pisma jak
"Newsweek", czy "Playboy" są mutacjami swoich zachodnich
odpowiedników. A przecież tym razem produkt robiony jest
samodzielnie. Dlatego trochę mnie dziwi taki tytuł - zauważa w
rozmowie z portalem Gazeta.pl prof. Maciej Mrozowski, medioznawca z
Uniwersytetu Warszawskiego. - Oryginalny "The Times" jest tytułem
prestiżowym, ale trafia do pewnej określonej grupy czytelników. Nie
wiem, czy w Polsce pojawi się snobizm, który mógłby pomóc w
sprzedaży tytułu. Zapewne wydawca dokonał jakiś rynkowych
kalkulacji, decydując się na taki krok. To nie jest firma, która
skacze do płytkiej wody, najpierw bada grunt - mówi prof.
Mrozowski. Jest jednak sceptyczny, czy nowy dziennik odniesie
sukces. - Wiemy, że "Dziennik" Springera ma kłopoty i wydaje się,
że kolejnej gazecie będzie jeszcze trudniej. Rynek prasowy w Polsce
jest dosyć okrzepły, miejsca jest mało, rozwija się internet -
dodaje prof. Mrozowski.
Dołącz do dyskusji: 'Polska' tytułem dziennika Polskapresse!