Polscy producenci rozpoczynają stały eksport do Wielkiej Brytanii
Milion złotych tygodniowo - tyle docelowo zarabiać będą dwie firmy, które nawiązały stałą współpracę eksportową z Tesco.
Historyczne kontrakty rozpoczynające regularny eksport polskich produktów do Wielkiej Brytanii podpisały Dawtona i Jutrzenka. Wyroby tych dwóch producentów będą pierwszymi produktami, które stworzą w Tesco tzw. Polish Ethnic Range, czyli linię tradycyjnych wyrobów z Polski, oferowanych nawet w 350 sklepach w Wielkiej Brytanii.
Rodowici Brytyjczycy i Polacy żyjący w Wielkiej Brytanii będą
mogli na stałe wpisać do swojego jadłospisu najlepsze polskie
produkty. Dzięki współpracy Tesco Polska, Tesco UK oraz
Dawtony
i Jutrzenki, w Wielkiej Brytanii stworzona została linia
tradycyjnych wyrobów z Polski, tzw. "Polish Ethnic Range".
Wszystkie produkty zgromadzone w ramach tej linii, łatwo odnaleźć w
sklepach, ponieważ znajdują się na jednym regale i są silnie
wspierane marketingowo.
"W 2002 roku Tesco podpisało porozumienie z Ministerstwem Gospodarki o współpracy w promowaniu polskich produktów w swojej sieci w Polsce i za granicą. Kontrakty z Dawtoną i Jutrzenką są doskonałym przykładem zrealizowania złożonych przed pięcioma laty obietnic. Eksport produktów do sklepów Tesco w Wielkiej Brytanii sprawia, że polskie firmy rozwijają się i inwestują, dając pracę Polakom i zasilając budżet Państwa większymi podatkami." - mówi Czesław Grzesiak, v-ce prezes Zarządu Tesco Polska.
"Polish Ethnic Range" tworzą produkty, które najlepiej kojarzą
się z Polską, polskim smakiem
i Polakami. Znalazły się wśród nich m.in. ciastka i wafle pod
markami "Jeżyki", "Familijne"
i "Grześki" Jutrzenki oraz koncentrat pomidorowy i kapusta kiszona
Dawtony - w sumie około 80 polskich wyrobów. Cała linia polskich
produktów dostępna będzie w 200 sklepach, a wybrane
z nich trafią testowo nawet do 350 brytyjskich sklepów Tesco.
"Współpraca z Tesco - największą siecią sklepów w Wielkiej Brytanii, która dynamicznie rozwija się także w całej Europie, napawa nas ogromnym optymizmem." - mówi Jan Kolański, prezes Jutrzenki S.A. "Kontrakt, który podpisaliśmy, pozwoli nam dotrzeć i być rozpoznawalnym przez coraz większą rzeszę Polaków mieszkających na Wyspach oraz dynamicznie kontynuować wprowadzanie marek międzynarodowych. We wszystkich kwestiach marketingowych zamierzamy ściśle współpracować z Tesco oraz kontynuować dotychczasowe działania z firmami brytyjskimi. - dodaje.
"Nasza wieloletnia współpraca z Tesco w Polsce w zakresie jakości, konkurencyjności i innowacji produktów, zaowocowała zaproszeniem Dawtony do przetargów międzynarodowych, a w efekcie do podpisania kontraktów na stałe dostawy do Wielkiej Brytanii. Perspektywy rozwoju naszego eksportu są jeszcze lepsze, ponieważ finalizujemy właśnie kontrakt na dostawy groszku, kukurydzy, papryki i koncentratów pomidorowych pod marką własną sieci do sklepów Tesco w Czechach." - mówi Alicja Mieszczańska, sales manager Dawtony.
Łącznie wartość produktów wysyłanych przez Dawtonę i Jutrzenkę
szacuje się na 180.000 funtów tygodniowo (około milion złotych).
Wiadomo już, że zapotrzebowanie rynku brytyjskiego na polskie
produkty jest dużo większe. W fazie testów polska żywność okazała
się najszybciej rosnącą
i rozwijającą się kategorią produktów zagranicznych w całej
Wielkiej Brytanii. Hitami sprzedaży okazały się polskie słodycze,
dania gotowe, pasztety oraz ogórki.
Firma Tesco nie kryje, że stworzenie polskiej linii produktów to
wynik rosnącej liczby Polaków mieszkających na Wyspach. Obecnie
szacuje się ją na ok. 2 miliony osób. Tesco w pierwszej kolejności
chce dotrzeć z polskimi produktami właśnie do nich. Dlatego
pierwsza kampania reklamowa przeprowadzona będzie tylko w języku
polskim. W kolejnych, zorganizowanych na szerszą skalę,
najważniejsze informacje będą zamieszczone również w języku
angielskim.
W codziennej komunikacji w sklepach, Tesco używać będzie obu
języków, lecz wiodącym będzie języki polski.
Wszystkie produkty do Tesco w Wielkiej Brytanii trafiają bezpośrednio z zakładów produkcyjnych Dawtony i Jutrzenki zlokalizowanych w Polsce. Dzięki temu firmy mogą być pewne ich wysokiej jakości i tradycyjnego smaku.
Dołącz do dyskusji: Polscy producenci rozpoczynają stały eksport do Wielkiej Brytanii