SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polscy konsumenci wybrali Produkty Roku

Po raz pierwszy produkty dostępne na polskim rynku uhonorowano tytułem 'Produkt Roku. Wybór konsumentów'

To prestiżowe logo, już od osiemnastu lat, przyznawane jest przez europejskich konsumentów debiutującym na rynku produktom FMCG. W Polsce opinie 5000 respondentów zebrała firma badawcza TNS OBOP.

Respondenci wskazywali produkt najbardziej atrakcyjny oraz ten, z którego byli najbardziej zadowoleni (spośród produktów używanych) w sześciu kategoriach. Produktami Roku zostały te nowości, które uzyskały najwyższe wskaźniki atrakcyjności i zadowolenia.

Najlepszą nowością w kategorii Słodycze okazały się wafelki Princessa Gold, produkowane przez Nestle Polska S. A, a w kategorii Serków i twarożków zwyciężyły Danonki z większą zawartością wapnia. Najskuteczniejszy - zdaniem respondentów - nowy Dietetyczny środek spożywczy to Fito Slim Forte, produkowany przez polską firmę Dagomed Pharma Sp. z o.o. Pozostali laureaci konkursu "Produkt Roku. Wybór konsumentów" to: Cillit Bang w kategorii Chemia Gospodarcza (producent: Reckitt Benckiser Poland S. A.), podpaski Libresse Classic Ultra w kategorii Środki do higieny osobistej (producent: SCA Hygiene Products Sp. z o.o.) oraz Garnier Color Naturals uznane za najlepszą nowość w kategorii Farb do włosów (producent: L`Oreal Polska Sp. z o.o.)

"Produkt roku. Wybór konsumentów" to program, który tworzą dwa zasadnicze elementy: badanie opinii konsumentów na temat nowych na rynku produktów FMCG i logo, którym producenci mogą posługiwać się w reklamach i na opakowaniach produktów uznanych w badaniu za najbardziej atrakcyjne w swojej kategorii.

To badanie nowości rynkowych prowadzone jest od 18 lat według tej samej, sprawdzonej metody w wielu krajach europejskich, m.in. we Francji, w Hiszpanii, Czechach, Wielkiej Brytanii, Portugalii i na Węgrzech. W ciągu najbliższych 2-3 lat Produkt Roku pojawi się też w pozostałych krajach europejskich. W ten sposób powstanie globalny europejski panel badawczy liczący ok. 200. 000 respondentów.

"W podręcznikach marketingu można znaleźć informację, że ok. 80 procent nowych produktów znika z rynku po 2 latach od chwili pojawienia się. Tymczasem we Francji zauważono inną prawidłowość. Badanie Store Check przeprowadzone wiosną ubiegłego roku wykazało, że 75% towarów wybranych Produktami Roku pozostaje na półkach sklepowych ponad 10 lat! Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ "Produkt Roku. Wybór Konsumentów" nie jest kolejną zabawą sms-ową, konkursem z nagrodami ani werdyktem "loży ekspertów". Jest to wielkie, niezależne badanie konsumenckie, w którym jury składające się z 5000 konsumentów decyduje, które produkty zasługują na wyróżnienie. Takiego werdyktu nie może zbagatelizować żaden producent, a konsumenci, czyli my wszyscy mamy gwarancję, że towary z logo Produkt Roku to wyroby naprawdę dobre." - powiedział Jerzy Minorczyk, dyrektor Produkt Roku Polska Sp. z o. o.

"Produkt Roku. Wybór Konsumentów nie jest kolejną zabawą sms-ową, konkursem czy werdyktem "loży ekspertów". Jest to wielkie, niezależne badanie konsumenckie, w którym jury składające z 5 000 konsumentów decyduje, które produkty zasługują na wyróżnienie. Takiego werdyktu nie można zbagatelizować." - dodał Artur Czajka, szef działu badań konsumenckich w TNS OBOP.

Dołącz do dyskusji: Polscy konsumenci wybrali Produkty Roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl