SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat: Liga Mistrzów przegrywa z konkurencją

Mecze Ligi Mistrzów, nadawane w Polsacie w środowe wieczory o 20.30, ogląda mniej widzów niż produkcje pokazywane w tym czasie przez głównych konkurentów stacji.

W okresie od 16 lutego do 31 marca br. kanał pokazał w sumie pięć meczów – cztery spotkania 1/8 finału i jedno ćwierćfinałowe. Oglądało je średnio 1,88 mln widzów, dając Polsatowi 13,07 proc. udziału w 4+ i 14,76 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych AGB NMR dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W czasie nadawania spotkań liderem rynku jest TVN, nadający w tym czasie „Na Wspólnej”, „W-11 Wydział Śledczy”, „You Can Dance” i filmy fabularne, co daje mu 22,32 proc. udziału w 4+. Na drugim miejscu znajduje się TVP 1 („Bananowy doktor”, „Misja specjalna”; „Grupa Rafała Kmity...”, filmy i relacje z igrzysk olimpijskich; 17,93 proc.), a na trzecim - TVP 2 („Barwy szczęścia”, filmy fabularne, „Punkt widzenia”, igrzyska olimpijskie; 15,65 proc.).

Jeszcze słabsze udziały, wynoszące odpowiednio 8,61 proc. i 8,97 proc., mają emitowane o 23.00 bloki ze skrótami wszystkich meczów danej kolejki. Gromadzą one średnio 490 tys. widzów.

Wpływy reklamowe z pięciu wspomnianych spotkań Ligi Mistrzów w sezonie wiosennym wyniosły 12 mln zł.

Mecze oglądają głównie mężczyźni, osoby w wieku od 16 do 19 lat oraz powyżej 35. roku życia, mieszkańcy wsi i widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.

Oglądalność meczów Ligi Mistrzów 

Liga Mistrzów   Wszyscy 4+ 16-49
Mecz Data AMR SHR % SHR %
FC PORTO - ARSENAL LONDYN 17-02-2010 1 553 238 10,27% 12,33%
CHELSEA LONDON - INTER MEDIOLAN 24-02-2010 1 763 893 12,63% 13,90%
MANCHESTER UNITED - AC MILAN 10-03-2010 2 018 400 14,33% 15,87%
FC BARCELONA - VFB STUTTGART 17-03-2010 1 911 865 13,43% 14,77%
ARSENAL LONDYN - FC BARCELONA 31-03-2010 2 147 815 14,85% 17,10%
średnia   1 878 833 13,07% 14,76%


Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji spotkań  

  Wszyscy 4+ 16-49
Stacja AMR SHR % SHR %
TVN 3 107 033 22,32% 22,66%
TVP 1 2 496 176 17,93% 15,95%
TVP 2 2 177 869 15,65% 15,16%
Polsat – Liga Mistrzów 1 878 833 13,07% 14,76%


Profil widowni meczów 

  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 66,29% 138
  Kobiety 33,71% 65
Wiek  4-9 1,05% 18
   10-15 5,52% 79
  16 - 19 6,47% 112
  20 - 24 6,02% 74
  25 - 29 5,25% 59
  30 - 34 7,78% 95
  35 - 39 8,02% 113
  40 - 44 9,14% 142
  45 - 49 10,31% 145
  50 - 54 11,00% 133
  55 - 59 8,87% 117
  60+ 20,56% 105
Wlk. miasta Wieś 47,70% 122
  < 50 tys. 22,73% 94
  50-100 tys. 7,50% 88
  100-200 tys. 5,06% 63
  > 200 tys. 17,00% 83
Zawód Top management 5,51% 71
  Pracownicy średniego szczebla 16,70% 115
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 27,82% 138
  Emeryci 25,25% 101
  Inni 24,72% 76
Wykształcenie Podstawowe 53,25% 116
  Średnie 30,56% 103
  Wyższe 9,61% 84
  Inne 6,57% 51


 

Dołącz do dyskusji: Polsat: Liga Mistrzów przegrywa z konkurencją

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wpr
takie wydarzenia pokazuje sie w kanałach tematycznych, nie mowiac już o braku możliwosci przerywania meczu reklamami
0 0
odpowiedź
User
bbb
no i duza (coraz wieksza) grupa widzow oglada to w internecie
0 0
odpowiedź
User
Maurycy
Ot, baby gonią chłopów przed świętami do roboty. I dlatego taki spadek oglądalności. Ale i tak nieźle...mamy prawie 2 miliony mężczyzn którzy się nie dają. I tak trzymać
0 0
odpowiedź