SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem tygodnia, udział TVP1 w 16-49 spadł poniżej 6 proc. Hitami seriale TVP, „Wiadomości” przed „Faktami”

W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajął Polsat. Stacja ta na pierwsze miejsce awansowała wśród widzów w grupie komercyjnej. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Udział liderującego Polsatu w okresie od 2 do 8 maja 2016 roku zmniejszył się o 0,15 pkt. proc. do 11,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,58 pkt. proc. i wyniósł 10,35 proc.

Podium uzupełnia TVP1, która wyrównała swój najniższy tygodniowy udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Wynik tej stacji to 9,58 proc., po spadku o 0,37 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,89 proc.; w dół o 0,56 pkt. proc.).

Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,75 proc. do 40,09 proc.

Z kolei sumaryczny udział top 20 stacji w badanym okresie wyniósł 71,50 proc., po spadku o 0,88 proc.

Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,92 proc.; do góry o 0,06 pkt. proc.), TV Puls (3,68 proc.; + 0,35 pkt. proc.), TV4 (również 3,68 proc.; + 0,18 pkt. proc.), TVP Info (3,07 proc.; + 0,03 pkt. proc.), Puls 2 (1,82 proc.; + 0,09 pkt. proc.), TV6 (1,59 proc.; + 0,16 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,22 proc.; + 0,14 pkt. proc.), Stopklatka TV (1,11 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Polsat News (1,08 proc.; + 0,05 pkt. proc.), TVP3 (0,99 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Polo TV (0,96 proc.; + 0,15 pkt. proc.) i TVN Style (0,83 proc.; + 0,15 pkt. proc.).

Wszyscy 4+

25.04.2016 - 01.05.2016

02.05.2016 - 08.05.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

Polsat

690 431

11,42%

681 002

11,27%

-0,15%

2

TVN

660 763

10,93%

625 112

10,35%

-0,58%

3

TVP1

601 759

9,95%

578 438

9,58%

-0,37%

4

TVP2

571 462

9,45%

536 820

8,89%

-0,56%

5

TVN24

233 268

3,86%

236 906

3,92%

0,06%

6

TV PULS

201 133

3,33%

222 508

3,68%

0,35%

7

TV4

211 626

3,50%

222 016

3,68%

0,18%

8

TVP INFO

183 609

3,04%

185 283

3,07%

0,03%

9

TVN7

225 072

3,72%

176 799

2,93%

-0,79%

10

Puls 2

104 453

1,73%

110 132

1,82%

0,09%

11

TV6

86 442

1,43%

96 114

1,59%

0,16%

12

TTV

92 653

1,53%

95 656

1,58%

0,05%

13

TVP Seriale

94 827

1,57%

92 666

1,53%

-0,04%

14

Polsat2

84 388

1,40%

85 748

1,42%

0,02%

15

TVP Rozrywka

65 133

1,08%

73 914

1,22%

0,14%

16

Stopklatka

61 921

1,02%

67 138

1,11%

0,09%

17

Polsat News

62 207

1,03%

65 334

1,08%

0,05%

18

TVP3

54 639

0,90%

59 825

0,99%

0,09%

19

Polo TV

49 217

0,81%

57 750

0,96%

0,15%

20

TVN Style

41 207

0,68%

49 911

0,83%

0,15%

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował Polsat. Stacja ta jednak zmniejszyła udział o 0,19 pkt. proc. do 12,65 proc. Na drugie miejsce spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,48 proc., po utracie udziału o 0,72 pkt. proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,91 proc., po spadku o 0,34 pkt. proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka, która w tym ujęciu zanotowała kolejny najsłabszy wynik w historii - po raz pierwszy udział tej stacji w grupie komercyjnej spadł poniżej 6 proc. (w dół o 0,24 pkt. proc. do zaledwie 5,90 proc.).

Warto dodać, że przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls (4,09 proc. udziału) wyniosła zaledwie 1,81 pkt. proc., a jej strata do Dwójki wyniosła 2,01 pkt. proc.

Wszyscy 16-49

25.04.2016 - 01.05.2016

02.05.2016 - 08.05.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

Polsat

294 940

12,84%

297 260

12,65%

-0,19%

2

TVN

303 257

13,20%

293 290

12,48%

-0,72%

3

TVP2

189 365

8,25%

185 789

7,91%

-0,34%

4

TVP1

141 017

6,14%

138 590

5,90%

-0,24%

5

TV PULS

91 968

4,00%

96 039

4,09%

0,09%

6

TV4

85 651

3,73%

93 885

4,00%

0,27%

7

TVN7

82 861

3,61%

77 226

3,29%

-0,32%

8

TVN24

55 378

2,41%

55 549

2,36%

-0,05%

9

Puls 2

48 715

2,12%

49 835

2,12%

0,00%

10

TTV

45 109

1,96%

47 053

2,00%

0,04%

11

TV6

39 376

1,71%

43 817

1,86%

0,15%

12

TVP Seriale

44 356

1,93%

40 866

1,74%

-0,19%

13

Polsat2

30 719

1,34%

32 720

1,39%

0,05%

14

Polo TV

30 006

1,31%

30 358

1,29%

-0,02%

15

TVP INFO

25 943

1,13%

30 181

1,28%

0,15%

16

Stopklatka

27 196

1,18%

28 918

1,23%

0,05%

17

Polsat Film

13 502

0,59%

25 233

1,07%

0,48%

18

TVN Style

20 725

0,90%

24 313

1,03%

0,13%

19

Eska TV

20 271

0,88%

24 065

1,02%

0,14%

20

TVP Rozrywka

20 793

0,91%

23 873

1,02%

0,11%

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem tygodnia, udział TVP1 w 16-49 spadł poniżej 6 proc. Hitami seriale TVP, „Wiadomości” przed „Faktami”

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Miks
Bodo nadal w formie. Żeby w komercyjnej przegrać z odgrzewanym Tylko mnie kochaj to wstyd. Ot hit ramówki za taką kasę.
0 0
odpowiedź
User
cCC
Wiadomości 3,1 mln widzów
Fakty 2,9 mln widzów

0 0
odpowiedź
User
Anna
Fakty jak tak dalej pójdzie to Wydarzenia wyprzedzą.
0 0
odpowiedź