Polsat liderem tygodnia, udział TVP1 w 16-49 spadł poniżej 6 proc. Hitami seriale TVP, „Wiadomości” przed „Faktami”
W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajął Polsat. Stacja ta na pierwsze miejsce awansowała wśród widzów w grupie komercyjnej. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 2 do 8 maja 2016 roku zmniejszył się o 0,15 pkt. proc. do 11,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,58 pkt. proc. i wyniósł 10,35 proc.
Podium uzupełnia TVP1, która wyrównała swój najniższy tygodniowy udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Wynik tej stacji to 9,58 proc., po spadku o 0,37 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,89 proc.; w dół o 0,56 pkt. proc.).
Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,75 proc. do 40,09 proc.
Z kolei sumaryczny udział top 20 stacji w badanym okresie wyniósł 71,50 proc., po spadku o 0,88 proc.
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,92 proc.; do góry o 0,06 pkt. proc.), TV Puls (3,68 proc.; + 0,35 pkt. proc.), TV4 (również 3,68 proc.; + 0,18 pkt. proc.), TVP Info (3,07 proc.; + 0,03 pkt. proc.), Puls 2 (1,82 proc.; + 0,09 pkt. proc.), TV6 (1,59 proc.; + 0,16 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,22 proc.; + 0,14 pkt. proc.), Stopklatka TV (1,11 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Polsat News (1,08 proc.; + 0,05 pkt. proc.), TVP3 (0,99 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Polo TV (0,96 proc.; + 0,15 pkt. proc.) i TVN Style (0,83 proc.; + 0,15 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ |
25.04.2016 - 01.05.2016 |
02.05.2016 - 08.05.2016 |
Dynamika |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
W pkt. proc. |
1 |
Polsat |
690 431 |
11,42% |
681 002 |
11,27% |
-0,15% |
2 |
TVN |
660 763 |
10,93% |
625 112 |
10,35% |
-0,58% |
3 |
TVP1 |
601 759 |
9,95% |
578 438 |
9,58% |
-0,37% |
4 |
TVP2 |
571 462 |
9,45% |
536 820 |
8,89% |
-0,56% |
5 |
TVN24 |
233 268 |
3,86% |
236 906 |
3,92% |
0,06% |
6 |
TV PULS |
201 133 |
3,33% |
222 508 |
3,68% |
0,35% |
7 |
TV4 |
211 626 |
3,50% |
222 016 |
3,68% |
0,18% |
8 |
TVP INFO |
183 609 |
3,04% |
185 283 |
3,07% |
0,03% |
9 |
TVN7 |
225 072 |
3,72% |
176 799 |
2,93% |
-0,79% |
10 |
Puls 2 |
104 453 |
1,73% |
110 132 |
1,82% |
0,09% |
11 |
TV6 |
86 442 |
1,43% |
96 114 |
1,59% |
0,16% |
12 |
TTV |
92 653 |
1,53% |
95 656 |
1,58% |
0,05% |
13 |
TVP Seriale |
94 827 |
1,57% |
92 666 |
1,53% |
-0,04% |
14 |
Polsat2 |
84 388 |
1,40% |
85 748 |
1,42% |
0,02% |
15 |
TVP Rozrywka |
65 133 |
1,08% |
73 914 |
1,22% |
0,14% |
16 |
Stopklatka |
61 921 |
1,02% |
67 138 |
1,11% |
0,09% |
17 |
Polsat News |
62 207 |
1,03% |
65 334 |
1,08% |
0,05% |
18 |
TVP3 |
54 639 |
0,90% |
59 825 |
0,99% |
0,09% |
19 |
Polo TV |
49 217 |
0,81% |
57 750 |
0,96% |
0,15% |
20 |
TVN Style |
41 207 |
0,68% |
49 911 |
0,83% |
0,15% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował Polsat. Stacja ta jednak zmniejszyła udział o 0,19 pkt. proc. do 12,65 proc. Na drugie miejsce spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,48 proc., po utracie udziału o 0,72 pkt. proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,91 proc., po spadku o 0,34 pkt. proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka, która w tym ujęciu zanotowała kolejny najsłabszy wynik w historii - po raz pierwszy udział tej stacji w grupie komercyjnej spadł poniżej 6 proc. (w dół o 0,24 pkt. proc. do zaledwie 5,90 proc.).
Warto dodać, że przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls (4,09 proc. udziału) wyniosła zaledwie 1,81 pkt. proc., a jej strata do Dwójki wyniosła 2,01 pkt. proc.
Wszyscy 16-49 |
25.04.2016 - 01.05.2016 |
02.05.2016 - 08.05.2016 |
Dynamika |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
W pkt. proc. |
1 |
Polsat |
294 940 |
12,84% |
297 260 |
12,65% |
-0,19% |
2 |
TVN |
303 257 |
13,20% |
293 290 |
12,48% |
-0,72% |
3 |
TVP2 |
189 365 |
8,25% |
185 789 |
7,91% |
-0,34% |
4 |
TVP1 |
141 017 |
6,14% |
138 590 |
5,90% |
-0,24% |
5 |
TV PULS |
91 968 |
4,00% |
96 039 |
4,09% |
0,09% |
6 |
TV4 |
85 651 |
3,73% |
93 885 |
4,00% |
0,27% |
7 |
TVN7 |
82 861 |
3,61% |
77 226 |
3,29% |
-0,32% |
8 |
TVN24 |
55 378 |
2,41% |
55 549 |
2,36% |
-0,05% |
9 |
Puls 2 |
48 715 |
2,12% |
49 835 |
2,12% |
0,00% |
10 |
TTV |
45 109 |
1,96% |
47 053 |
2,00% |
0,04% |
11 |
TV6 |
39 376 |
1,71% |
43 817 |
1,86% |
0,15% |
12 |
TVP Seriale |
44 356 |
1,93% |
40 866 |
1,74% |
-0,19% |
13 |
Polsat2 |
30 719 |
1,34% |
32 720 |
1,39% |
0,05% |
14 |
Polo TV |
30 006 |
1,31% |
30 358 |
1,29% |
-0,02% |
15 |
TVP INFO |
25 943 |
1,13% |
30 181 |
1,28% |
0,15% |
16 |
Stopklatka |
27 196 |
1,18% |
28 918 |
1,23% |
0,05% |
17 |
Polsat Film |
13 502 |
0,59% |
25 233 |
1,07% |
0,48% |
18 |
TVN Style |
20 725 |
0,90% |
24 313 |
1,03% |
0,13% |
19 |
Eska TV |
20 271 |
0,88% |
24 065 |
1,02% |
0,14% |
20 |
TVP Rozrywka |
20 793 |
0,91% |
23 873 |
1,02% |
0,11% |
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem tygodnia, udział TVP1 w 16-49 spadł poniżej 6 proc. Hitami seriale TVP, „Wiadomości” przed „Faktami”
Fakty 2,9 mln widzów