Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Nestle na czele reklamodawców, ostro w dół Aflofarm
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu 2016 roku były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydało Nestle.
W marcu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,12 mln spotów reklamowych, o 6,79 proc. więcej, niż w marcu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,22 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,19 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 350,07 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,64 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 6,49 proc. do 277,96 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (150,71 mln zł; wzrost o 24,92 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (107,80 mln zł; do góry o 19,56 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 65,73 mln zł i wzrostem o 36,11 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TTV - było to 74,20 proc. do 32,16 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
marzec 2015 |
marzec 2016 |
|
Polsat |
316 402 510 |
350 069 685 |
TVN |
297 254 755 |
277 961 725 |
TVP1 |
120 644 943 |
150 709 800 |
TVP2 |
90 160 764 |
107 799 872 |
TV4 |
48 289 245 |
65 725 705 |
TVN24 |
47 137 244 |
56 696 534 |
TVN7 |
43 552 804 |
41 535 728 |
AXN |
42 275 274 |
39 590 451 |
TV PULS |
42 636 179 |
37 184 293 |
Stopklatka |
32 419 645 |
36 023 355 |
Discovery |
36 653 071 |
34 230 208 |
TTV - Twoja Telewizja |
18 463 797 |
32 164 259 |
Puls 2 |
18 947 890 |
30 289 525 |
TV6 |
20 244 333 |
29 197 450 |
National Geographic |
28 232 498 |
28 262 921 |
TLC |
27 253 687 |
28 153 066 |
Polsat2 |
22 589 470 |
26 193 850 |
Comedy Central |
25 562 408 |
25 502 840 |
TVN Style |
20 791 504 |
25 054 745 |
Investigation Discovery |
25 360 185 |
24 893 012 |
W marcu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 78,02 mln zł - wydało Nestle. Jego wydatki wzrosły rok do roku o 75,39 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (65,42 mln zł; do góry o 34,38 proc.) i US Pharmacia (61,48 mln zł; do góry o 107,68 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
marzec 2015 |
marzec 2016 |
|
NESTLE |
44 482 282 |
78 019 186 |
UNILEVER |
48 685 315 |
65 422 861 |
US PHARMACIA INC. |
29 601 680 |
61 476 601 |
AFLOFARM |
78 393 209 |
49 079 660 |
POLKOMTEL SA |
33 402 874 |
43 105 284 |
POLPHARMA |
25 206 900 |
42 593 376 |
JERONIMO MARTINS |
30 237 108 |
40 479 432 |
PEPSICO |
31 754 920 |
39 565 137 |
T-MOBILE POLSKA SA |
14 630 896 |
38 324 968 |
FERRERO |
36 186 845 |
37 382 191 |
PROCTER & GAMBLE |
28 758 345 |
37 077 897 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
29 201 423 |
31 346 695 |
MASPEX WADOWICE |
20 796 114 |
30 291 320 |
P4 |
34 150 996 |
30 077 066 |
LOREAL |
23 147 185 |
26 558 981 |
BEIERSDORF-LECHIA |
18 400 759 |
26 502 379 |
GRUPA ZYWIEC SA |
18 499 131 |
26 053 392 |
NOVARTIS |
13 533 776 |
23 929 395 |
CARREFOUR |
- |
23 369 785 |
ORANGE SA |
47 858 272 |
22 272 056 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Nestle na czele reklamodawców, ostro w dół Aflofarm