SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat i TVN miały największe wpływy z reklam

Wśród stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu tego roku największe wpływy z reklam - według danych cennikowych - odnotowały stacje Polsat i TVN. Tylko u nas szczegółowe dane!

Według danych AGB Polska w I półroczu 2005 r. wpływy z reklam i plansz sponsorskich głównych stacji wyniosły 2 mld 633 mln zł według cenników reklamowych, czyli o 401 mln zł mniej niż w I półroczu 2004 roku.

Największe wpływy odnotował sektor żywność - 858 mln zł, jednak jest to o 175,7  mln zł mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

I-VI.2005
Sector Investment
BUDOWNICTWO 50 479 546
DOMOWE SRODKI CZYSTOSCI 120 708 389
FINANSE MARKETING 113 485 669
INNE 138 811
KAMPANIE WYBORCZE 2 724 140
MOTORYZACJA TRANSPORT 124 201 431
ODZIEZ OBUWIE 12 966 997
PRODUKTY DLA DZIECI 24 772 370
PRODUKTY DLA ZWIERZAT 10 074 455
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI 274 842 288
PRZEMYSL 3 593 700
ROLNICTWO OGRODNICTWO 4 906 882
ROZRYWKA KULTURA 185 594 889
SPRZEDAZ 119 417 358
SRODKI OSOBISTEJ PIELEGNACJI CIALA 365 568 328
TELEKOMUNIKACJA 284 584 985
USLUGI 34 518 487
WYPOSAZENIE DOMU I BIURA 42 565 607
ZYWNOSC 858 001 082
Total 2 633 145 412
I-VI.2004
Sector Investment
BUDOWNICTWO 55 784 790
DOMOWE SRODKI CZYSTOSCI 141 232 826
FINANSE MARKETING 128 758 291
INNE 76 238
KAMPANIE WYBORCZE 2 326 970
MOTORYZACJA TRANSPORT 153 655 303
ODZIEZ OBUWIE 12 032 363
PRODUKTY DLA DZIECI 28 266 388
PRODUKTY DLA ZWIERZAT 10 048 205
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI 312 844 478
PRZEMYSL 53 650
ROLNICTWO OGRODNICTWO 6 852 382
ROZRYWKA KULTURA 248 288 871
SPRZEDAZ 128 833 809
SRODKI OSOBISTEJ PIELEGNACJI CIALA 366 804 018
TELEKOMUNIKACJA 301 843 056
USLUGI 48 313 448
WYPOSAZENIE DOMU I BIURA 54 846 728
ZYWNOSC 1 033 693 633
Total 3 034 555 443

Wśród największych reklamodawców na pierwszym miejscu znajduje się Unilever 121,7 mln zł, na drugim miejscu jest firma Nestle 98,5 mln, na trzecim miejscu Procter & Gamble - 97,9 mln zł.

I-VI.2005
CORPORATION Investment
UNILEVER 121692035
NESTLE 98532730
PROCTER & GAMBLE 97877595
POLSKA TELEFONIA CYFROWA SA 66652560
LOREAL 65715060
HENKEL/SCHWARZKOPF 63404086
PTK CENTERTEL 60202255
POLKOMTEL SA 58689600
DANONE 56824455
US PHARMACIA INC. 54776773
I-VI.2004
CORPORATION Investment
PROCTER & GAMBLE 121967325
UNILEVER 118289048
NESTLE 108203435
DANONE 88859458
PTK CENTERTEL 74597270
POLKOMTEL SA 70562973
LOREAL 66501440
US PHARMACIA INC. 65901243
TELEKOMUNIKACJA POLSKA SA 63958510
MASPEX WADOWICE 55096960

Najwięcej na reklamę przeznaczono sieci Idea.

I-VI.2005
BRAND Total months
IDEA 64 310 020
ERA GSM 60 180 265
PLUS GSM 49 674 036
TP SA 48 394 963
NIVEA 43 983 505
NESTLE 34 123 560
DANONE 32 126 953
KNORR 29 397 118
TELE 2 26 380 266
GILLETTE 25 106 565
WINIARY 24 178 728
LOREAL 22 090 598
TV MARKET 20 710 240
GARNIER 19 072 840
ORBIT 18 045 057
I-VI.2004
BRAND Total months
IDEA 74 597 270
PLUS GSM 70 562 973
TP SA 63 958 510
NIVEA 44 553 170
WINIARY  34 668 000
TV MARKET 30 861 480
ERA GSM 30 401 715
DANONE 30 275 663
WEDEL  26 720 998
TELE 2 26 026 428
NESTLE 25 866 900
TYMBARK 22 620 235
IBUPROM 21 872 810
TYSKIE 21 207 504
MC DONALD S 20 943 700

Wśród stacji telewizyjnych w porównaniu z I półroczem zeszłego roku - sukces odnotowały telewizje komercyjne. Największe wpływy osiągnął Polsat 798,7 mln zł (w zeszłym roku pierwsze miejsce zajęła TVP 1, która zarobiła 863 mln zł). Na drugim miejscu znalazł się TVN z wpływami 645,7 mln zł (w ubiegłym roku TVN zajął również drugie miejsce z wpływami 724,1 mln zł). Trzecie i czwarte miejsce zajęły stacje telewizji publicznej: TVP 1 z wpływami 529,7 mnl zł, TVP 2 - 377,6 mln zł (w ubiegłym roku trzecie miejsce zajęła telewizja Polsat z wpływami 703,4 mln zł, natomiast czwarte TVP 2 - 467,9 mln zł).

2005

  Total months
POLSAT 798 684 853
PULS 16 397 570
TVN7 62 999 415
TV4 115 015 430
TVN 645 731 345
TVP1 529 746 270
TVP2 377 591 650
TVP3 28 990 410
Tele5 57 988 470
Total 2 633 145 412

2004

  Total months
POLSAT 703 370 714
TVN7 74 820 265
TV4 97 707 910
TVN 724 155 735
TVP1 863 091 100
TVP2 467 914 565
TVP3 59 636 010
Tele5 43 859 144
Total 3 034 555 443

"Obniżka wpływów cennikowych wynika z obniżek cen brutto i obniżek rabatów, co skutkuje podwyższeniem cen netto" - powiedziała w poniedziałek PAP Małgorzata Czaplicka, menedżer TVN do spraw kontaktów z inwestorami.

"W rzeczywistości TVN zanotował w pierwszym półroczu wzrost wpływów z reklam" - dodała.

Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN miały największe wpływy z reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl