Polacy lepiej oceniają TVP i Polskie Radio od mediów komercyjnych
Polacy pozytywnie oceniają działalność TVP i Polskiego Radia - wynika z badania CBOS.
Bardzo dobre oceny od zdecydowanej większości respondentów uzyskują telewizja publiczna i nadawcy komercyjni: TVP - 83 proc., TVN i Polsat - po 81 proc. Polityczne kontrowersje wokół działań zarządu TVP nie przekładają się na opinie o działalności tej instytucji - zapewne nie wpływają one na program w stopniu zauważalnym dla większości telewidzów.
Bardzo dobre oceny uzyskują najczęściej słuchane stacje radiowe. Polskie Radio ma dobrą opinię u blisko trzech czwartych respondentów (74 proc.), niewiele mniej osób wyraża się pozytywnie o RMF FM (72 proc.) i Radiu ZET (71 proc.). Radio Maryja uzyskuje zdecydowanie więcej ocen złych (36 proc., spadek od marca o 4 punkty) niż dobrych (22 proc.). Od ostatniego pomiaru nieco osłabł krytycyzm wobec działalności tej rozgłośni, jednak nie przybyło osób wyrażających wobec niej aprobatę.
Badanie przeprowadzono w dniach 3-9 września na reprezentatywnej grupie 1086 Polaków.
Dołącz do dyskusji: Polacy lepiej oceniają TVP i Polskie Radio od mediów komercyjnych