Polacy częściej korzystają z promocji
Co siódmy Polak na bieżąco śledzi promocje i z nich korzysta - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Coraz mniej respondentów deklaruje, że takie oferty na nich nie działają.
Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia, 14 proc. Polaków przyznaje, że na bieżąco śledzi promocje i z nich korzysta, co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Z kolei grupa osób deklarujących, że jest odporna na takie oferty, zmniejszyła się - z 16 proc. w ubiegłym roku do 13 proc. obecnie. Do kategorii tzw. poszukiwaczy promocji, którzy w zakupach kierują się nie przywiązaniem do marki, ale impulsem, zaliczono na podstawie badania 26 proc. wszystkich konsumentów.
Prawie jedna trzecia (31 proc.) Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że teraz jest dobry czas na kupowanie, podczas gdy przeciwnego zdania jest co piąty ankietowany (21 proc.). Większość (41 proc.) nie zdecydowanej opinii w tej kwestii. Wśród polskich konsumentów najliczniejsi ( po 31 proc.) są z jednej strony ci lojalni wobec marek, a z drugiej - ci lubiący eksperymentować, ale też ceniący jakość produktów.
Badanie opinii Polaków o promocjach przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia, ankietując na przełomie czerwca i lipca 1104 respondentów metodami CAPI i CAWI oraz uzupełniając to badaniem opartym na technice online buzz research.
Dołącz do dyskusji: Polacy częściej korzystają z promocji