Pogoń za świątecznymi słowami
Boże Narodzenie sprzyja w USA wzrostowi cen za reklamowanie się w wyszukiwarkach
Od dłuższego czasu serwisy wyszukiwawcze oferują usługę, która pozwala w odpowiedzi na zadanie przez Internautę pytanie wyświetlić nie tylko odnalezione strony WWW, ale także reklamę – najczęściej tzw. sponsorowany odnośnik – związaną z szukaną frazą. Jednak tegoroczny okres przedświąteczny jest wyjątkowy, jeśli spojrzy się na ceny, jakie gotowi są wyłożyć reklamodawcy, aby dana kombinacja słów spowodowała pojawienie się ich ogłoszenia.
O ile cena za kliknięcie takiego
sponsorowanego odnośnika wyrażała się w centach, to teraz sięga prawie 20
dolarów: 18,90 USD kosztowała fraza „Holiday business card”. Taniej wyceniono podobne kombinacje: „Business
Christmas card”, „Corporate Christmas card”, “Holiday corporate card” (wszystkie
trzy po 10,50 USD) oraz “Company Christmas card” (“zaledwie” 7,50
USD).
Wyżej od innych wyceniane są również zapytania o sprzęt elektroniczny: „digital camera”, „mobile phone”, „MP3 player” oraz „iPod”.
oprac. na podst „Search Engine Ad Term Prices Skyrocket”, Kris Oser, AdAge
Dołącz do dyskusji: Pogoń za świątecznymi słowami