SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pogoń za świątecznymi słowami

Boże Narodzenie sprzyja w USA wzrostowi cen za reklamowanie się w wyszukiwarkach

Od dłuższego czasu serwisy wyszukiwawcze oferują usługę, która pozwala w odpowiedzi na zadanie przez Internautę pytanie wyświetlić nie tylko odnalezione strony WWW, ale także reklamę – najczęściej tzw. sponsorowany odnośnik – związaną z szukaną frazą. Jednak tegoroczny okres przedświąteczny jest wyjątkowy, jeśli spojrzy się na ceny, jakie gotowi są wyłożyć reklamodawcy, aby dana kombinacja słów spowodowała pojawienie się ich ogłoszenia.

O ile cena za kliknięcie takiego sponsorowanego odnośnika wyrażała się w centach, to teraz sięga prawie 20 dolarów: 18,90 USD kosztowała fraza „Holiday business card”. Taniej wyceniono podobne kombinacje: „Business Christmas card”, „Corporate Christmas card”, “Holiday corporate card” (wszystkie trzy po 10,50 USD) oraz “Company Christmas card” (“zaledwie” 7,50 USD).

Wyżej od innych wyceniane są również zapytania o sprzęt elektroniczny: „digital camera”, „mobile phone”, „MP3 player” oraz „iPod”.

 

oprac. na podst „Search Engine Ad Term Prices Skyrocket”, Kris Oser, AdAge

Dołącz do dyskusji: Pogoń za świątecznymi słowami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl