Podwójny wzrost wydatków Chińczyków na zakupy w sieci
Chińczycy wydali w ubiegłym roku na zakupy w sieci 59,4 miliarda juanów (8,2 mld USD).
To o ponad 90 procent więcej w porównaniu z rokiem 2006 - informuje agencja AFP, powołując się na raport China Internet Research Center i największego w Chinach portalu z zakupami online taobao.com.
W sumie około 55 z 210 milionów chińskich internautów zrobiło w minionym roku zakupy przez internet. Dla porównania, rok wcześniej 43,1 miliona użytkowników wydało online 31,2 miliarda juanów.
W raporcie przedstawiono również prognozę, według której do 2012 roku sprzedaż internetowa będzie stanowiła od 5 do 8 procent całkowitej sprzedaży na rynku chińskim. Obecnie wskaźnik ten wynosi niecały 1 procent.
źródło: AFP
Dołącz do dyskusji: Podwójny wzrost wydatków Chińczyków na zakupy w sieci