Plus i Play oskarżają się o utrudnienia w przenoszeniu numerów
Rzecznik sieci Play oskarżył na swoim blogu Polkomtel, że wbrew prawu utrudnia odchodzącym klientom szybkie przenoszenie numerów do innych sieci. Rzecznik Plusa ripostuje, że chodzi o ochronę danych osobistych, a P4 stosuje w tym zakresie błędną procedurę.
Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play, napisał 5 sierpnia na swoim blogu, że Polkomtel nie realizuje nowego Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szybkiego przenoszenia numerów między sieciami komórkowymi (tzw. MNP), wskutek czego 4 tys. osób rezygnujących obecnie z usług Plusa nie może w ciągu jednego dnia roboczego zacząć korzystać ze swojego numeru w sieci Play. "Wiem, że inni operatorzy mają ten sam problem. Przekłada się to na klientów, którzy nie wiedzą co mają robić i zgłaszają się do naszych salonów i na CC" - napisał Gruszka.
W specjalnej odpowiedzi na te zarzuty Adam Suchenek, rzecznik sieci Plus, oskarżył Gruszkę o manipulację, zwracając uwagę, że rozporządzenie dotyczące szybkiego przenoszenia numerów telefonów komórkowych nie określa standardów wymiany między operatorami poufnych danych klientów. Suchenek zaznaczył, że z tego powodu Polkomtel 6 lipca złożył do prezesa UKE z wniosek o czasowe zawieszenie wykonywania tego obowiązku, a obecnie realizuje tę procedurę , za zgodą klienta i operatora, w dotychczasowym trybie, o czym poinformował pozostałe firmy z branży.
Zdaniem rzecznika Polkomtela w tej sytuacji to Play działa na szkodę swoich nowych klientów, ponieważ nie informuje ich, że szybciej mogliby przenieść swoje numery, gdyby złożyli o to wnioski w placówkach Plusa, ani nie przekazuje operatorowi tej sieci sygnałów otrzymanych w tej sprawie. Suchenek dodał, że Polkomtel dokumentuje wszystkie przypadki, w których do przeniesienia numeru między Plusem a Play nie doszło z winy tej drugiej sieci, oraz zamierza przekazać te informacje regulatorowi i podać je do publicznej wiadomości.
Dołącz do dyskusji: Plus i Play oskarżają się o utrudnienia w przenoszeniu numerów