SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Plus chce być postrzegany jako stabilny i przewidywalny partner

Dzięki wieloletniemu sponsoringowi polskiej siatkówki Plus jest najbardziej kojarzoną przez Polaków marką z tą dyscypliną sportu. - To dobrze, że i my i sponsor odnosimy korzyści z tej współpracy - twierdzi Mirosław Przedpełski, prezes PZPS.

Jak wynika z przeprowadzonych w 2008 roku przez ARC Rynek i Opinie badań, ponad 75 proc. respondentów kojarzy Plusa z siatkówką. Wyniki TP S.A. oraz Orange, sponsorujących ligę piłkarską, a nawet Redbulla wspierającego skoki narciarskie i Adama Małysza, są dużo gorsze. Polkomtel, do którego należy Plus, nie chce jednak zdradzać ile pieniędzy wykłada rocznie na sponsoring polskiej siatkówki, ani ile wydala na ten cel w ciągu ostatnich 10 lat. Spółka wspiera nie tylko narodową reprezentację męską i kobiecą, ale także jest sponsorem tytularnym ligi siatkówki. Ponadto Plus wziął pod swe skrzydła także niższe ligi rozgrywkowe łącznie z juniorami i młodzikami.

Jarosław Bauc, prezes Polkomtela nie zamierza na większą skale sponsorować innych dyscyplin sportowych. Choć nie wyklucza, tak jak robił to dotychczas, udziału w pojedynczych, prestiżowych imprezach. - Udany sponsoring jest dobrą inwestycją. On wzmacnia brand, jego wiarygodności, pozwala utożsamiać się z marką. Nasi klienci i kibice stają się jeszcze bardziej do nas przywiązani - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Bauc. Podkreśla jednak, że zdobycie przez męską reprezentacji tytułu Mistrza Europy to przede wszystkim zwycięstwo drużyny. - Ale oczywiście ten sukces niejako siłą rzeczy przekłada się na wzmocnienie naszego wizerunku - przyznaje.

Krzysztof Kilian, wiceprezes spółki wymienia także inne korzyści płynące ze sponsoringu sportowego. - Jesteśmy z siatkarzami i siatkarkami podczas zwycięstw i porażek. To oznacza, że jesteśmy stabilną firmą, że można na nas liczyć i warto z nami być - podkreśla Kilian.
Sukcesy siatkarzy nie wpływają jednak na zauważalne wzrost sprzedaży usług świadczonych przez operatora telefonii komórkowej. - Te sukcesy pozwalają nam jednak na sukcesywne umacnianie naszej pozycji jako rynkowego lidera - mówi Krzysztof Kilian.

Wiceprezes Polkomtela nie potrafi jednak odpowiedzieć na pytanie, czy sponsoring tytularny przynosi dużo większe korzyści firmie niż zwykły. - Prawdziwy sponsoring sportowy jest tak młodą dziedziną w naszym kraju, że chyba trudno jeszcze wyciągać jakieś bardzo daleko idące wnioski. Na pewno warto w tym kierunku podążać i budować swój wizerunek jako stabilnego i przewidywalnego partnera - mówi portalowi Wirtualnemedia Kilian.

Polkomtel na siatkówkę wykłada więcej niż przewiduje to umowa zawarta z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej. W środę Jarosław Bauc potwierdził, że spółka przekazała polskiej reprezentacji męskiej siatkówki 1 mln. zł - jako nagrodę za zdobyte mistrzostwo.

  • Więcej informacji:
  • Plus

Dołącz do dyskusji: Plus chce być postrzegany jako stabilny i przewidywalny partner

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl